Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 22  Як охороняти ґрунт? Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про неживу природу?

 

Тема. Як охороняти ґрунт? Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про неживу природу?

Мета: розповісти про значення ґрунту для життя рослин, тварин, людини; ознайомити з перетворювальною діяльністю людей; формувати уявлення про охорону і збереження ґрунту; розвивати мову, мислення учнів; виховувати пошану до землі.

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Продовжіть речення: «До складу ґрунту входять...».

— Що беруть із ґрунту рослини?

— Яке значення ґрунту для людей?

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про значення ґрунту для природи та життя людей.

III.        Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 52-53)

— Розгляньте фото на с. 52 вгорі.

— Що на них зображено?

— Розкажіть: куди висаджують рослини?

— Поміркуйте: від чого залежить урожай рослин?

— Урожай рослин залежить від родючості ґрунту.

— Розгляньте фото на с. 52 внизу.

— Що ви бачите?

— Родючий шар землі — це і є ґрунт. Тому люди здавна називали него шанобливо землею-матінкою. Казали: «Рідна земля — наша мати-годувальниця». Але, щоб отримати щедрий урожай, потрібно багато граці до землі докласти: ретельно її обробити, зорати, удобрити, засіяти. прополоти і лише тоді врожай зібрати.

— Чому землю називають годувальницею?

— Отже, як треба дбати про ґрунт, щоб отримати щедрий урожай? ‘Потрібно багато праці до землі докласти: ретельно обробити, зорати, удобрити, засіяти, прополоти і лише тоді урожай зібрати.)

— Що потрібно від людини для збереження ґрунту?

— Поясніть і запам’ятайте прислів’я.

•   Земля багата — народ багатий.

•   Про землю піклуйся — золотим зерном милуйся.

— Розгляньте фото на с. 53.

— Розкажіть, як потрібно охороняти ґрунт?

Завдання для друга природи

— Пригадайте загадки про землю та врожай. Загадайте їх однокласникам.

• Усіх годує, напуває,

А про нього не всяк дбає. (Ґрунт)

2.  Фізкультхвилинка

IV.      Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.    Робота в парах

—    Поміркуйте, куди зникає брудна вода після миття посуду, прання білизни, купання?

—        Що станеться з ґрунтом, якщо його поливати брудною водою?

—        Чим ще людина забруднює ґрунт?

—        Як ви вважаєте, що станеться з людиною, якщо ґрунт зникне?

2.    Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про неживу природу?

—        Розгляньте малюнки на с. 54.

—        Як взаємопов’язані Сонце, вода, повітря, гірські породи та ґрунти?

—        Поміркуйте: як Сонце впливає на повітря і воду?

—        Як вода впливає на каміння та ґрунт?

—        Як Сонце впливає на життя рослин?

—        Розгляньте фото на с. 54.

—    Розкажіть, для чого людям, тваринам і рослинам потрібні Сонце, повітря і вода?

—    Роздивіться фото на с. 55 та поясніть, чи може нежива природа існувати окремо від живої?

—        Поміркуйте: що може статися, якщо на Землі зникнуть ґрунти?

—         Що впливає на ґрунт позитивно й негативно?

V.   Підсумок уроку

—     Що вам запам’яталося, сподобалося?

—     Що вас вразило, здивувало?

—     Які знання будуть вам потрібні у житті?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.