Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 23 Якими бувають рослини?

 

Тема. Якими бувають рослини?

Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; вчити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; розвивати логічне мислення і мовлення учнів; виховувати дружелюбність, толерантність.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

II.  Повідомлення теми і мети уроку

На дошці — малюнки рослин.

—   Якою загальною назвою можна об’єднати ці малюнки?

—   До якої природи належать рослини? Доведіть. (Рослини належать до живої природи, бо вони народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються і відмирають).

—   Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди.

—   Сьогодні на уроді ви дізнаєтеся, якими бувають рослини.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Бесіда

—   Чим схожі і чим відрізняються ялина і яблуня? (Спільне — це дерева, Відмінності — ялина росте в лісі, яблуня — у саду, і за нею доглядає людина. Обидва дерева приносять користь людям,)

—   Чим схожі і чим відрізняються аґрус і ялівець? (Спільне — це кущі. Відмінність — ш'рус росте в саду, і за ним доглядає людина, Ялівець росте в лісі,)

—   Чим схожі мати-й-мачуха і помідор? (Спільне — це трав'янисті рослини. Відмінності — помідори ростуть у городі, і за ними доглядає людина, збирає урожай. Мати-й-мачуха росте всюди.)

—   На які групи молена розподілити всі рослини?

—   Перша група — це рослини, які вирощує людина. їх називають культурними рослинами. Друга група — це рослини, які ніхто не саджає. Вони ростуть самі по собі. І їх можна зустріти скрізь: і в лісі, і на лузі, і біля водойми. Ці рослини називають дикорослими.

2.  Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.  Робота за підручником (с. 56~5 7)

—   Розгляньте фотографії нас. 56 угорі.

—       Ці дивовижні рослини показав наш добрий знайомий Сонечко Семикрапочка. Чи знаєте ви їх назви?

Робота в групах. Гра-змагання

—   Розгляньте фотографії на с. 56 унизу.

—   Що на них зображено?

—   Позмагайтеся: хто знає більше назв рослин нашого краю?

 Робота в парах

—  Роздивіться фотографії на с. 57 і розкажіть, що на них зображено?

—  У які групи можна об’єднати ці рослини? Поясніть.

—  Назвіть дикорослі рослини.

—  Назвіть культурні рослини.

—  У кожному стовпчику продовжте перелік, початий художником.

—  Дикорослі рослини ніхто не саджає і не доглядає. Вони ростуть у лісах, степах та на луках.

Культурні рослини вирощують та доглядають люди для своїх потреб. Вони ростуть на полях, городах, в садах і парках.

Усі культурні рослини походять від дикорослих.

—  Що таке дикорослі рослини?

—  Де ростуть дикорослі рослини?

—  Що таке культурні рослини?

—  Де ростуть культурні рослини?

—  Розкажіть одне одному, які культурні рослини вирощують ваші сім’ї на присадибній чи дачній ділянці.

2.   Завдання для друга природи

—  Які дикорослі й культурні рослини ви зустрічаєте дорогою зі школи додому? Скористайтеся довідковим бюро у підручнику. Порівняйте їх між собою.

V.  Підсумок уроку

—  На які дві групи розділені всі рослини?

—  Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?

—  Для чого людина вирощує культурні рослини?

—  Яку культурну рослину тобі хотілося б вирощувати?

—  Що таке дикорослі рослини?

Додаток до уроку 23

Робота над загадками

Відгадавши загадку, учні зазначають, до якої групи належить рослина — до культурних або дикорослих рослин.

Зубів немає, а кусає. (Кропива)

Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)

Дівка в коморі,

А коса надворі. (Морква)

На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу:

Малина, абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні та груші...

А все це разом зветься просто... (сад).

Яскраві пелюстки,

І запах пречудовий.

І хочеться усім

Побачити їх знову. (Троянди)

В чистім полі він росте:

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

Мов оченьки привітні. (Льон)






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.