Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 24 Яку будову мають рослини?

 

Тема. Яку будову мають рослини?

Мета: ознайомити дітей з будовою рослин, з’ясувати значущість кожного органа рослини; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

—  Відгадайте загадки.

На дошці з’являються картинки-відгадки.

• Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (Каштан)

• Я на сонце дуже схожа —

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано-вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка).

• На кущах росте низенько

Оця ягідка кисленька.

Рвеш, так не подряпай ручки,

Бо на тих кущах колючки. (Аґрус)

—  Яку загальну назву можна дати всім цим відгадкам? (Рослини)

—  Назвіть рослини, які ви знаєте.

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, з чого складаються рослини.

III.        Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 58-59)

—  Високий дуб і низенька ромашка, колючий аґрус і блакитні дзвоники — все це рослини. Вони різні, проте складаються з однакових частин: корінь, стебло, листки, квітки, плоди. Ці частини називають органами рослини.

—  Розгляньте фото на с. 58.

—  До якої квітки прилетіло Сонечко Семикрапочка? Що нового воно дізналося про будову рослин?

—  Знайдіть на малюнку органи рослини: корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням.

 Робота в групах

—  Поміркуйте: з яких частин складаються рослини?

—  Роздивіться зображення купальниці і назвіть усі її частини.

—  Рослини виглядають по-різному. Але всі вони мають корінь, стебло, листя, квітку, плід і насіння.

—  Якщо у рослин є квітка, то їх називають квітковими.

—  Розгляньте фото на с. 59.

—  Назвіть квіткові рослини.

2.  Повідомлення вчителя з елементами бесіди

—  Рослини — це жива чи нежива природа?

—  Доведіть, що це жива природа (дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).

—  Що потрібно рослині для життя? (світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря)

—       Що дає світло і тепло? (Сонце)

—       Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

—       Кожен орган рослини виконує певну роботу.

—  Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її.)

—       Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

—  Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміннячко, листям рослина дихає.)

—       Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

—       Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа? Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

3.   Фізкультхвилинка

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником

Практична робота. Будова рослини

—       Розгляньте малюнки і фото на с. 59.

—       Які рослини зображено?

—       Які частини є у помідора?

—       Де заховалося насіння у кавуна, кульбаби, суниці та черешні?

2.   Завдання для друга природи

—       Розкажіть, яка рослина у вас улюблена. Назвіть усі її частини.

V.       Підсумок уроку

—       Що нового ви дізналися на уроці?

—       Які рослини ви знаєте?

—       Що є спільним у будові рослин?

—       Для чого рослині корінь, стебло, листя?

—       Які рослини називаються квітковими?

—  Доведіть, що це жива природа (дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).

—  Що потрібно рослині для життя? (світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря)

—       Що дає світло і тепло? (Сонце)

—       Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

—       Кожен орган рослини виконує певну роботу.

—  Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її.)

—       Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

—  Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміннячко, листям рослина дихає.)

—       Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

—       Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа? Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

3.   Фізкультхвилинка

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником

Практична робота. Будова рослини

—       Розгляньте малюнки і фото на с. 59.

—       Які рослини зображено?

—       Які частини є у помідора?

—       Де заховалося насіння у кавуна, кульбаби, суниці та черешні?

2.   Завдання для друга природи

—       Розкажіть, яка рослина у вас улюблена. Назвіть усі її частини.

V.       Підсумок уроку

—       Що нового ви дізналися на уроці?

—       Які рослини ви знаєте?

—       Що є спільним у будові рослин?

—       Для чого рослині корінь, стебло, листя?

—       Які рослини називаються квітковими?

—  Доведіть, що це жива природа (дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають).

—  Що потрібно рослині для життя? (світло, тепло, вода, поживні речовини, повітря)

—       Що дає світло і тепло? (Сонце)

—       Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

—       Кожен орган рослини виконує певну роботу.

—  Давайте разом поміркуємо, навіщо рослині корені? (Корінь закріплює рослину в ґрунті, міцно утримує її.)

—       Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

—  Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміннячко, листям рослина дихає.)

—       Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

—       Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якого-небудь органа? Висновок. Усі органи рослини важливі. Це єдиний організм.

3.   Фізкультхвилинка

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником

Практична робота. Будова рослини

—       Розгляньте малюнки і фото на с. 59.

—       Які рослини зображено?

—       Які частини є у помідора?

—       Де заховалося насіння у кавуна, кульбаби, суниці та черешні?

2.   Завдання для друга природи

—       Розкажіть, яка рослина у вас улюблена. Назвіть усі її частини.

V.       Підсумок уроку

—       Що нового ви дізналися на уроці?

—       Які рослини ви знаєте?

—       Що є спільним у будові рослин?

—       Для чого рослині корінь, стебло, листя?

—       Які рослини називаються квітковими?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.