Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 25 Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини?

 

Тема. Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини?

Мета: ознайомити учнів з різноманітним світом рослин; учити порівнювати дерева, кущі, трав’янисті рослини; розвивати мовлення, мислення; виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II.        Повідомлення теми і мети уроку

—      Відгадайте загадки.

3 золотому решеті чорних хатинок повно. (Соняшник)

Навесні веселить, улітку холодить,

Восени харчує, зимою зігріває. (Дерево)

Не розбивши горщика, не з’їси кашки. (Горіх)

Повна діжка жита, п’ятачком накрита. (Мак)

—      Що об’єднує слова-відгадки? (Це рослини.)

—      Яку будову мають рослини?

—  Сьогодні ви дізнаєтеся, на які групи рослини поділяються за будовою.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

І. Робота за підручником (с. 60)

—  Розгляньте малюнки і фото.

—  Пригадайте: з яких частин складаються рослини?

—  Яку будову мають зображені рослини? Назвіть їх частини.

— Допоможіть Сойці розібратися, чим схожі зображені рослини чим вони різняться?

— Порівняйте стебла дуба і шипшини. (У дуба один дерев'янистий стовбур, гілки дерева починаються на деякій відстані від землі утворюють крону. У шипшини немає загального стовбура, зате у неї є декілька дерев'янистих стебел з гілками, що починаються відразу від землі.)

—    Липа — це дерево. У дерев одне стебло — стовбур. Шипшина — кущ. У неї багато невеличких стовбурів. Конюшина — трав’яниста рослина. У неї м’які соковиті стебла.

—  Рослини розподіляються на дерева, кущі та трави.

—  Чи може дерево бути нижче за кущі? (Так, може,)

—  Наведіть приклади.

    —    Чи може трав’яниста рослина бути вища за дерево? Наведіть приклади.

—    Банан — це дерево, кущ чи трав’яниста рослина? Прочитайте про нього у довідковому бюро на с. 135.

На лошці — схема:

— Прошу вас пам’ятати, що всі рослини — дерева, кущі, трави, квіти — це живі істоти.

2. Фізкультхвилинка

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником (с. 47).

Робота в групах

—       Розгляньте фотографії на с. 47.

—       Які рослини ви бачите?

—       Визначте, яка із зображених рослин — дерево, яка — кущ, яка — трав’яниста рослина?

—       Чим вони відрізняються?

Яка рослина тут зайва? Чому?

—       Закінчіть речення. Додайте власні приклади.

Тополя, тюльпан, каштан, береза...

Це —________ .

Малина, смородина, проліска, калина...

Це —________ .

Клен, айстра, сон, конвалія...

Це —________ .

—       Як відрізнити дерево від інших рослин?

—       Як відрізнити кущ від інших рослин?

—       Як відрізнити трав’янисті рослини?

Завдання для друга природи

—  Пригадайте, які казки про рослини ви знаєте. Розкажіть одну із них сусідові по парті.

2.   Гра «Розподіл по групах»

1) мак, тюльпан, волошка, бузок, шипшина, смородина, осика, тополя, ялина.

2)

—       За якими ознаками рослини були розподілені по групах?

V.      Підсумок уроку

—       Що нового ви дізналися на уроці?

—       Які групи рослин ви знаєте?

—       Назвіть дерева нашого краю.

—       Назвіть кущі нашого краю.

—       Назвіть трав’янисті рослини нашого краю.

—  У чому полягає головна відмінність у будові дерева від будови інших рослин?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.