Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ

 

УРОК 3 Що таке природа?

 

Тема. Що таке природа?

Мета: розширити знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об’єкти неживої і живої природи, порівнювати тіла живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; виховувати інтерес до пізнання природи.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

—  Що таке навколишній світ?

—  Розкажіть за вашими малюнками про світ, у якому ви живете.

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що існує жива і нежива ирирода.

III.        Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Бесіда

—  Подивіться у вікно. Що ви там бачите? (Дерева, небо, хмари, дощ, земля тощо)

—  Подивіться на підвіконня в класі, що бачите? (Кімнатні рослини)

—  Улітку ви купалися в річці, озері, деякі — в морі. Ви спостерігали дощ, веселку, дивилися на птахів. Так от, і ліс, і річка, і небо, і повітря, яким ми дихаємо, і вода, яку ми п’ємо, і дощ, і сніг — усе це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини. Уся природа розподіляється на живу і неживу.

—  Порівняйте між собою Сонце, повітря, воду, птаха, рослини, каміння та велосипед, сукню, будинок, цеглу?

—  Чим відрізняються ці групи предметів? {Сонце, повітря, вода, птах, рослини, каміння не зроблені руками людини, на відміну від велосипеда, сукні, будинку, цегли.)

2.  Робота за підручником (с. 10-11)

Робота в парах

—  Роздивіться фотографії на с. 10 угорі.

—  Що ви побачили на фотографіях? Придумайте назви для них.

—  Природа — це все, що існує навколо нас, але не створене людиною.

—  Поміркуйте! На яких фотографіях зображена тільки природа? Поясніть свою думку.

—  Роздивіться фотографії на с. 10 унизу.

—  Що на них зображено?

—  Порівняйте зображення.

—  Чим відрізняються зображення на фотографіях?

—  Запам’ятайте! Природа буває неживою і живою. Нежива природа — це каміння, земля, вода, повітря, хмари. Жива природа — це рослини, тварини, люди.

—  Якою буває природа?

—  Наведіть приклади предметів живої природи.

—  Наведіть приклади предметів неживої природи.

Гра для допитливих

—  Роздивіться фотографії на с. 11.

—  Що на них зображено?

—  Що «зайве»? Чому?

Завдання для друга природи

—       Пригадайте загадки про неживу та живу природу.

3.    Фізкультхвилинка

IV.      Узагальнення й систематизація отриманих знань

 Робота над загадками

Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгаданого належить до живої природи, що — до неживої.

• У нашої бабусі

Сидить дід у кожусі,

Проти печі гріється о

Без води умиється. (Кіт)

• Торох,торох,

Розсипався горох.

Почало світати —

Нема що збирати. (Зірки)

• На городі нога стоїть,

На нозі голова висить.

Куди сонце повертається,

Туди голова нахиляється. (Соняшник)

• Він скрізь: у полі і в саду,

А в дім не попаде,

І я тоді лиш з дому йду,

Коли вже він не йде. (Дощ)

• Як дерево називається,

Що влітку в білий пух вбирається? (Тополя)

• Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

V.       Підсумок уроку

—       Що нового ви дізналися на уроді?

—       Що таке природа?

—       Яка буває природа? (Жива і нежива)

—       Наведіть приклади предметів неживої природи.

—       Наведіть приклади предметів живої природи.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.