Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 34 Хто такі риби?

 

Тема. Хто такі риби?

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками риб; розвивати вміння аналізувати й узагальнювати; сприяти розвитку допитливості.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

—  Поміркуйте, чого на Землі більше — води чи суші? (Води на Землі більше, ніж суші.)

—  Які живі організми живуть у воді? (У воді живуть рослини і тварини. Серед рослин у воді мешкають водорості, ряска, рогіз. У водоймах живуть комахи (жук-плавунець, водомірна), жаби, риби.)

—  Відгадайте загадку.

• Плаваю під містком І виляю хвостиком.

По землі не ходжу Рот є — не говорю.

Очі є — не блимаю.

Крила є — не літаю. (Риба)

—  Які особливості тварини визначені в загадці? Про які «крила» у ній йдеться?

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про те, що світ риб дуже різноманітний.

III.        Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 78-79)

—  Розгляньте на фото риб (с. 78).

—  Пригадайте: яких риб вам доводилося бачити? Де вони живуть?

—  Послухайте розповідь Карасика Золотенка.

—  Ми — риби, проводимо все життя у воді. Тільки одні риби обирають солону воду в морях і океанах, а інші можуть жити тільки у прісній воді — в озерах, ставках та річках.

—  Запам’ятай нове слово: прісна — так називають у природі несолону питну воду.

—  Назвіть риб, зображених на с. 78 унизу.

—  У якій воді живуть зображені риби?

—  Роздивіться фото риб на с. 79 угорі і поміркуйте: чому в риб така особлива форма тіла?

—  Форма тіла допомагає рибам плавати. Для кращого захисту тіло риб укривають ряди луски. Замість кінцівок у риб — плавці.

—  Роздивіться фото риб на с. 79 унизу і поміркуйте: як вони називаються? де живуть ці риби?

Завдання для друга природи

—  Пригадайте, які мультфільми про життя риб ви бачили. Який вам сподобався найбільше? Розкажіть про його героїв.

2.  Фізкультхвилинка

IV.    Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.     Гра «Відгадай загадку — покажи відгадку»

На дошці — картинки із зображенням різних риб. Учитель загадує загадку, учні відгадують її і показують на дошці потрібну картинку.

• Хоч малий, та силу має —

В рук миттєво висковзає!

Схожий зовні на змію,

Має чималу сім’ю. (В'юн)

• Взимку ловиться і влітку

Вудкою або у сітку.

А коли злякається —

В мулі заховається. (Карась)

• Живе вона у морі синім,

Та не тюлень це і не морж.

Я підкажу вам, — це рибина,

Ну, а звуть цю рибу... (йорж),

• Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки,

Хижої, страшної... (щуки).

• Хочеш рибку цю піймати —

Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука,

І на вигляд геть пе злюка. (Окунь)

2.     Робота над прислів’ями, приказками, прикметами про риб

*  Риба шукає, де глибше, а людина — де краще,

*  Риби вистрибують з води — перед дощем.

*  Не учи рибу плавати.

*  Не загрожуй щуці морем.

3.     Гра «Криптограми»

Знаас (сазан).

Укащ (щука).

Раська (карась).

Порок (короп).

Куала (акула).

V.     Підсумок уроку

—     Яких тварин називають рибами? Наведіть приклади.

—     Якими є істотні ознаки риб?

—     Чому в риб така особлива форма тіла?

—     Де живуть риби? Наведіть приклади.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.