Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

РІДНИЙ КРАЙ

 

УРОК 40 Де твій рідний край?

 

Тема. Де твій рідний край?

Мета: розширити знання учнів про населений пункт, у якому вони проживають; ознайомити з пам’ятками рідного краю; формувати пізнавальний інтерес про рідний край, рідну країну; виховувати любов до рідного краю.

ХІД РОКУ

Організаційний момент

Повідомлення теми і мети уроку

—  Як називається місто (село), у якому ви живете?

—  Як назвати одним словом місто і село? (Це населені пункти.)

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називається ваш рідний край.

ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 92-93)

—  Роздивіться і порівняйте фото на с. 92.

— Скажіть, де ви живете? Як називається ваше місто чи село? Дізнайтеся про походження назви вашого міста чи села.

—  Розкажіть, чи багато вулиць у вашому місті чи селі?

—  Яка вулиця головна?

—  Назвіть свою адресу (вулицю, будинок, квартиру).

—  Що можна побачити на вулицях у місті, а що — у селі?

—  Чим місто відрізняється від села?

—  Що спільного на вулицях міста і села?

—  У якому куточку міста чи села вам найбільше подобається бувати?

Чому?

—  Дізнайтеся: у якій частині України знаходиться ваше місто чи село?

—  Що ми називаємо рідним краєм?

—  Рідний край — це та частина України, де ми народилися і живемо.

У кожної людини є свій рідний край. Немає такої людини, яка не любила б рідний край, не прагнула б прославити його своїм талантом, корисними справами, залишити добру пам’ять про себе.

—  Як ви можете прославити свій рідний край?

—  Як прославляють його ваші батьки, родичі?

—  Роздивіться фото на с. 92 і розкажіть, які міста України на них зображено.

—  У яких з них вам довелося побувати?

—  Які місця у вашому рідному краї вам подобаються найбільше?

—  Розкажіть, про яку подорож рідним краєм ви мрієте.

—  Щоб любити рідний край, потрібно його добре знати.

 Дослідницький практикум

—  Розкажіть, де працюють дорослі люди вашого міста чи села.

—  Дізнайтеся в дорослих, чому саме таку назву має ваше місто чи село, чим воно славиться. Разом із дорослими у вихідний день прогуляйтеся рідним краєм. Відвідайте якусь пам’ятку природи, архітектури або історії свого населеного пункту. Підготуйте про неї розповідь.

2.   Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

 Уявна мандрівка рідним містом чи селом

—   Коли і ким було засновано місто? Чому воно дістало таку назву?

—   Які місця є найулюбленішими для жителів міста? Чому?

—   Які навчальні заклади, пам’ятки, пам’ятники є в місті? Коли, ким і на честь якої події ці пам’ятники споруджені?

—   Як необхідно охороняти пам’ятники?

—   Чим славиться населений пункт нині?

Учитель має наголосити на негативному ставленні до людей, які руйнують або пошкоджують об’єкти природи, історичні пам’ятки свого краю.

Бесіда супроводжується розгляданням фотографій.

V.  Підсумок уроку

—   Де ви живете?

—   Як називається ваше місто чи село?

—   Яка вулиця головна?

—   У якій частині України розташоване ваше місто чи село?

Додаток до уроку 40

 Ознайомлення з різноманітністю рослин міста

1)  Робота з гербарієм.

Учитель пропонує розглянути окремо кожну рослину, демонструє гербарій, повідомляє найнеобхідніші відомості про рослини.

Після цього діти наводять свої приклади листяних і хвойних дерев.

2)  Практична робота щодо розпізнавання рослин свого міста.

Завдання дітей: визначити за гербарними зразками 2-3 дерева або куща. Учитель за допомогою демонстраційних карток може ознайомити дітей з іншими характерними рослинами свого регіону.

3)  Гра «Чарівний клубочок».

Під час гри діти закріплюють знання про різноманітність рослин у зеленому вбранні міста. Передаючи одне одному «чарівний» клубочок, діти називають по одній рослині. Гра триває, поки всі відомі дітям рослини не будуть названі.






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити