Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

РІДНИЙ КРАЙ

 

УРОК 44 Як захищати рослини рідного краю?

 

Тема. Як захищати рослини рідного краю?

Мета: розповісти учням про Червону книгу, про червонокнижні рослини рідного краю; вчити дотримуватися правил культурного поводження серед природи.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

—  Які дикорослі рослини вам найбільше подобаються?

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які дикорослі рослини перебувають у небезпеці.

III.        Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 100-101)

—  Пригадайте: як діяльність людей впливає на дикорослі рослини?

Робота в групах

—  Розгляньте малюнки на с. 100.

—  Які рослини, зображені на марках, ви знаєте?

—  Чому рослини називають природним багатством?

—  Поміркуйте: від кого і від чого потрібно охороняти рослини?

—  Деякі рослини і тварини можуть зникнути. Тому їх занесли до Червоної книги України. Усі вони охороняються законом.

—  Для чого створено Червону книгу України?

—  Про що сигналізує червоний колір?

—  До чого він закликає всіх людей?

—  Розгляньте на с. 101 фото деяких рослин, занесених до Червоної книги України.

—  Чи бачили ви в природі ці рослини?

—  Де ви їх бачили?

—  З’ясуйте, які з рослин, занесених до Червоної книги України, можна зустріти у нашому краї? Скористайтеся довідковим бюро у підручнику.

 Завдання для друга природи рідного краю

—  Складіть розповідь про пригоду рослини, яка потрапила до Червоної книги.

Робота в парах

—  Запропонуйте, що, на вашу думку, можна зробити для охорони зникаючих рослин свого краю.

—  Як ви розумієте прислів’я: «Багато лісу — не губи, мало лісу — бережи, нема лісу посади»?

—  Разом із дорослими підготуйте розповідь про червонокнижну рослину рідного краю.

2.  Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Вікторина «Яка квітка?»

• Я перший розквітаю серед гаю,

І білий, наче сніг, я колір маю.

Хто я? Відгадайте!

Ви мене не ображайте,

Не зривайте, не топчіть,

Хочу довго-довго жить.

То хто ж я? (Підсніжних,)

• На стеблинці волохатій

Шість пелюсток лілуватих.

Гарна квітка — навіть в сні

Усміхається мені. (Сон-трава)

• Лікувальну силу маю,

Жовтим цвітом розцвітаю.

Називають ключ весни!

Як я звуся? Ти скажи! (Первоцвіт)

• Цвіте травневою порою,

Її знайдеш в затінку лісовому,

На стебельці, як намистинки вряд,

Квіти духмяні висять. (Конвалія)

• Я найперша розквітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка?

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

• Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)

Висновок. Таких рослин, як конвалія, сон-трава, дзвіночки, підсніжники, проліски, у наших лісах мало, вони охороняються законом.

V.        Підсумок уроку

—      Як діяльність людей впливає на дикорослі рослини?

—      Від кого і від чого потрібно охороняти рослини?

—      Для чого створено Червону книгу України?

—      Які рослини, занесені до Червоної книги України, можна зустріти у нашому краї?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.