Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

«СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ»

Урок 8. Чим ми бачимо

Н. В. Діптан, А. А. Назаренко

Мета: продовжити знайомство з органами чуття, розширювати й уточнювати уявлення учнів про органи зору; розвивати зацікавленість учнів процесом пізнання себе, своїх можливостей; виховувати дбайливе ставлення до очей.

Обладнання: плакат «Бережи зір!»; коробка, невеликий предмет (іграшка, фрукт тощо); маленькі дзеркальця; фігурки для гри на увагу, лист паперу для кожного учня.

Хід уроку

I. Організація класу. Повторення й закріплення вивченого матеріалу

1. Фронтальне усне опитування

- Яку тему вивчали на попередньому уроці?

- Що належить до органів чуття?

2. Розгадування кросворда

1. Мов два вогники горять,

Все побачити хотять.

Карі, сині, голубі -

І як зірочки ясні.

2. Що працює, коли ми говоримо,

і відпочиває, коли мовчимо?

3. Ось гора, біля гори

Дві глибокії нори.

В норах цих повітря бродить,

То заходить, то виходить.

1 о ч і

2 я з и к

3 н і с

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда з метою виявлення практичного досвіду за новою темою.

- Про які органи чуття говорилося в загадках?

- Скільки всього органів чуття у людини?

- Які органи не згадувалися у загадках?

- Яку роботу в організмі людини виконують органи чуття?

- Чому треба піклуватися про здоров’я свого організму?

- Як треба піклуватися про органи чуття?

III. Мотивація навчальної діяльності

Установка на увагу.

Учитель демонструє закриту коробку, у якій лежить який-небудь предмет, наприклад яблуко.

- У коробці лежить фрукт. Спробуйте відповісти на мої запитання.

- Якого він кольору?

- Маленький він чи великий?

- Довгастий він чи круглий?

- Чому ви не змогли відповісти на мої запитання?

- Який з органів чуття допомагає нам побачити предмет?

Учитель вивішує на дошці зображення ока й слова так, щоб вийшла схема.

- зір - бачу

IV. Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні ми ближче познайомимося з органом зору - очами. Навчимося правильно й дбайливо ставитися до своїх оченят.

V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

Найбільше відомостей про навколишній світ ми одержуємо за допомогою зору. Він допомагає розрізняти колір предметів, їх розміри, форму, дізнаватися, далеко чи близько вони перебувають, рухаються чи ні. Завдяки зору ми читаємо книги, дивимося телепередачі, милуємося красою навколишнього світу. Недарма очі називають вікнами у світ.

2. Практична робота

- Візьміть дзеркальця, які лежать у вас на партах. Розгляньте свої оченята.

- Які вони? Опишіть свої очі.

- Подивіться в очі своєму сусідові по парті. Розкажіть йому про його очі.

3. Творче завдання

Намалюйте свої очі.

4. Бесіда з використанням наочності

- Подумайте: чому очі називають віконцями у світ?

- Що сьогодні бачили ваші оченята?

- Для чого людині потрібні очі?

- Які знання про навколишній світ можна одержати за допомогою зору?

- Давайте заглянемо в коробку й дізнаємося, який же предмет там перебуває. (Учитель відкриває коробку й виймає яблуко.)

- Що це за предмет? Розкажіть про нього. Опишіть його.

- Що допомогли визначити ваші очі крім того, що це яблуко? (Розмір, колір, форму.)

Далі вчитель демонструє великий сюжетний малюнок.

- Розгляньте малюнок. Розкажіть, що ви на ньому побачили.

- Назвіть більші за розміром предмети, а потім маленькі.

- Назвіть предмети круглої форми, чотирикутні, вузькі, широкі.

- Назвіть предмети, які можуть рухатися.

- Назвіть предмети, розташовані на відстані, а потім ті, які перебувають близько.

- А тепер закрийте очі. Чи можете ви побачити малюнок?

- Щоб наші оченята були зіркими й добре бачили, давайте зробимо зарядку для очей.

5. Зарядка для очей

Ви все розглядали, за всім слідкували,

І очі, малята, втомлятися стали.

Їм слід відпочити. Тож зробим зарядку.

Сідайте зручніше - й усе по порядку:

Очі закрили.

Ви бачили ніч?

Відкрили! Закрили!

Ще раз повторили.

Тепер подивіться то вправо, то вліво,

То вгору, то вниз.

Ще раз повторімо.

Дивіться, за вікнами - неба блакить.

А гляньте, на носі комар не сидить?

І знову очима то вправо, то вліво.

Усі відпочили?

Берімось за діло.

- Сподобалася зарядка для очей?

- Для чого потрібно тренувати очі?

VI. Закріплення й осмислення знань

1. Робота з підручником

2. Виконання завдання 2 на с. 5 зошита

- Розгляньте малюнки в зошиті. Назвіть предмети, які на них зображені.

VII. Підсумок уроку





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити