Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

«СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ»

Урок 9. Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи

Т. Г. Гільберт, Т. В. Сак

Мета: ознайомити з поняттями «спостереження» і «дослід»; з’ясувати відмінності між ними; навчити проводити досліди і спостереження за планом.

Обладнання: гілочки або шишки сосни і ялини; миска з водою, кольоровий папір, три банки: дві півлітрові, одна літрова, два сирих яйця, сіль, вода; прилади для дослідів (на вибір учителя), магніт.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань, умінь і навичок

- Чи на всі запитання можна знайти відповідь у книжках?

На деякі запитання можна відповісти самостійно. Для цього необхідно провести дослід або спостереження.

III. Формування нових знань, умінь і навичок

1. Бесіда на основі спостережень

- Порівняйте гілочки (шишки) сосни і ялини. Чим вони відрізняються (довжина хвої, розміщення її на стеблі, запах тощо).

2. Демонстрація приладів, які допомагають досліджувати природу

3. Виконання дослідів.

Досліди (с. 11) демонструє вчитель або вчитель називає дії, а учні виконують їх.

4. Дослід «Квіти лотоса»

Учитель вирізає з кольорового паперу квіти з довгими пелюстками. За допомогою олівця закручує пелюстки до центру.

- А тепер опустимо різнокольорові лотоси на воду, налиту в миску. Що ви бачите? На ваших очах пелюстки квітів починають розпускатися. Це відбувається тому, що папір намокає, стає поступово важчим і пелюстки розкриваються.

5. Робота з підручником (с. 10).

6. Виконання завдання разом з дорослими (с. 11)

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення вивченого

Виконання завдань 1, 2 у зошиті (с. 6).

V. Підсумок уроку

- Чим дослід відрізняється від спостереження? (Спостереження проходить на відстані, без нашого втручання. А дослід ми проводимо самі.)

- Які прилади використовують для дослідів?

Додатковий матеріал до уроку

Дослід «Підводний човен»

Візьміть 3 банки: дві півлітрові і одну літрову. Одну банку наповніть чистою водою і опустіть у неї сире яйце. Воно потоне. У другу банку налийте міцний розчин кухонної солі (2 столові ложки на 0,5 л води). Опустіть туди друге яйце - воно буде плавати. Це пояснюється тим, що солона вода важча, тому й плавати в морі легше, ніж у річці. А тепер покладіть на дно літрової банки яйце. Підливаючи по черзі воду з обох маленьких банок, можна отримати такий розчин, в якому яйце не буде ні спливати, ні тонути. Воно буде триматися посеред розчину.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити