Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

«СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ»

Урок 10. Дослідження частин тіл

Т. Г. Гільберт, Т. В. Сак

Мета: ознайомити дітей зі збільшувальним приладом (лупою), його будовою, розкрити значення лупи у вивченні природи; розвивати навички користування лупою при проведенні досліджень; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи.

Обладнання: таблиця «Збільшувальні прилади», мікроскоп, лупи, яблуко (апельсин, помідор), ніж, листя, камінці, серветки.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація знань, умінь і навичок

- Назвіть природні тіла. Наведіть приклади рукотворних тіл. Чому їх так називають? Як ви думаєте, яких тіл більше: природних чи рукотворних?

III. Формування нових знань, умінь і навичок.

1. Проблемне запитання

- За допомогою чого людина вивчає природу?

2. Розповідь учителя про те, що, крім органів чуття, людині допомагають пізнати світ природи і збільшувальні прилади (мікроскоп, лупа, телескоп тощо).

3. Демонстрація збільшувальних приладів або їх зображень

4. Робота з підручником (с. 14) (Діти розповідають, що зображено на малюнках.)

5. Ознайомлення з будовою лупи (с. 14)

- Лупа - найпростіший збільшувальний прилад. Основна її складова - це збільшувальне скло, укладене в оправу. Лупа збільшує предмет від двох до двадцяти п’яти разів.

- Користуватися лупою дуже просто: тримаючи за рукоятку, наближають її на таку відстань до тіла, за якої видимість стає найбільш чіткою.

6. Діти знаходять на фото (с. 15) камінчики, зображення яких збільшено за допомогою лупи

7. Практична робота

Розглядання за допомогою лупи тіл живої природи: яблука, апельсина, помідора (у розрізі), шкіри рук, листя тощо і неживої природи: камінців. Завдання пропонується проводити в групах.

8. Робота в парі (с. 15)

9. Фізкультхвилинка

IV. Закріплення вивченого

- За допомогою яких збільшувальних приладів вивчають маленькі тіла або дрібні частини тіл? З чого складається лупа? Що ми можемо дослідити за допомогою лупи?

V. Підсумок уроку

- Про що дізналися на уроці? Чого навчилися?

Учитель оцінює роботу учнів на уроці





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити