Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

«СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ»

Урок 11. Природні і рукотворні тіла

І. Є. Оголюк

Мета: продовжити формувати поняття «природа» і природні тіла, ввести поняття «рукотворні тіла», закріплювати навички групувати об’єкти неживої та живої природи, рукотворні тіла за суттєвими ознаками; розвивати мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати любов до природи, шанобливе ставлення до продуктів людської праці.

Обладнання: малюнки із зображенням тіл живої та неживої природи, рукотворних об’єктів, м’яч, зразки речей зроблених руками людей.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Створення емоційного настрою

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок!

Працюймо наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка не Втратилась марно.

Щоб урок минув цікаво,

Беремося ми до справи.

Бажаю вам гарного настрою і успіхів!

2. Повідомлення синоптиків «Вас вітає гідрометцентр»

- Яка пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно?

- Який стан неба?

- Чи були протягом дня опади?

II. Актуалізація знань учнів

1. Гра «Хто більше»

Учні розподіляються на дві команди. Одна команда називає тіла живої природи, а інша неживої природи (по черзі). За кожну правильну відповідь команда отримує один бал. Перемагає та команда, яка набере найбільше балів.

III. Повідомлення теми і мети уроку

Загадки:

Хоч мала сама на зріст,

Та пухнастий має хвіст.

Як намисто, оченята.

Хто це? Спробуйте відгадати.

(Білка)

Вдень у небі гуляє,

А ввечері на землю сідає.

(Сонце)

Є у мене помічник,

Справжнє диво, чарівник.

Де що робиться він знає

І мене повідомляє,

І розкаже, і покаже...

Як він зветься хто нам скаже?

(Телевізор)

- На які групи поділяються тіла природи?

- Яке із слів належить до тіл живої природи? Чому?

- Яке слово належить до тіл неживої природи? Чому?

- До якої групи належить слово «телевізор»? (Зроблений руками людини)

- Сьогодні ми закріпимо ваші знання про природні тіла та познайомимось з рукотворними об’єктами.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з природними та рукотворними об’єктами

- Що таке природа? Погляньте у вікно. Що ви там бачите?

- Ліс, річка, небо, повітря, вода, дощ, сніг, птахи, звірі, рослини - все це природа.

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно-голубе,

Сонце світить золоте,

Вітер листям грає,

Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава,

Вітер в полі повіва,

Птахи, звірі і ліси,

Грім, тумани, світ краси,

Людина і погода –

Усе навкруг ... (Природа)

- Не належить до природи лише те що зроблене руками людини.

- На які дві групи ми можемо розподілити предмети, що оточують нас?

- Природні об’єкти існують незалежно від людини. Це людина, тварини, рослини , сонце, хмари, гори, річки.

- До рукотворних об’єктів належать об’єкти створені розумом і працею людини. Це будинок, транспорт, побутові прилади, одяг.

2. Робота з підручником

3. Гра «З чого виготовлені ці предмети?»

Вчитель разом з учнями з’ясовують походження предметів, зображення яких є на дошці.

4. Гра «Ланцюжок»

Учні по черзі називають рукотворні об’єкти.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація знань учнів

1. Виконання завдань в зошиті

2. Гра «Що зайве? Чому?»

• Небо, Місяць, вода, зорі, карта, пісок.

• Дуб, камінь, Сонце, повітря.

• Вітер, дощ, веселка, річка, білка.

• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

3. Робота в парі

Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи.

4. Робота в групах

Гра «Збери слово»

Учні об’єднуються в групи та з окремих слів складають речення.

• Берегти, природу, потрібно.

• Людей, працю, шануй.

- Чому потрібно берегти природу та шанувати працю людей?

VI. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

- На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас?

- Що таке природні об’єкти?

- Наведіть приклади.

- Що таке рукотворні об’єкти?

- Наведіть приклади.

- Як треба ставитись до речей зроблених людиною?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити