Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 19 (2). Вода в природі. Властивості води

О. О. Дмитрова

Мета: розширити уявлення про воду у природі та її значення; ознайомити з властивостями води; учити учнів працювати в групах, вільно висловлювати свої димки; розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, допитливість; виховувати бережне ставлення до природи.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• називати стани води;

• розповідати про властивості води;

• наводити приклади використання води у житті людини.

Обладнання: таблиця «Подорож краплинки», малюнки різних станів води, склянки з водою, цукор, камінці, пляшечка з молоком, макети казкових героїв, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Капітошка», запис пісні «Кап-кап», відеоролик «Наша Україна».

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

Учитель і учні (разом).

Я всміхаюсь сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці - хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику: «Лийся, мов з відра!»

Друзям посміхаюсь я, зичу всім добра!

II. Фенологічні спостереження

Інтерактивний метод «Вузлик»

Прочитайте закодовані слова.

ДЛАКПОХМУРО (похмуро);

ХМАРНОДЛЄЖ (хмарно);

УКЕУПЯСНО (ясно);

ЩОДОВІТРЯНОЄЖЛ (вітряно).

- Які із слів пов’язані із сьогоднішньою погодою?

III. Повторення вивченого матеріалу

Потренуймо мозок.

- Кому потрібне повітря?

- Що забруднює повітря? Як треба дбати про чистоту повітря?

IV. Повідомлення теми й мети уроку

- Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця. Прислухайтесь до чарівних звуків його пісні. (Звучить аудіозапис.)

- Як ви гадаєте, пісенька джерельця була сумною чи веселою? Чому?

- Водичка маленького джерельця нам може розповісти про себе багато цікавого й повчального.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Актуалізація опорних знань учнів

- Джерельце потребує нашої допомоги. Його потрібно розчистити. Якщо ви відгадаєте загадки, що містять в собі ось ці камінці (на дошці макети камінців), то вони зникнуть, і джерельце вільно потече до тихих вод ріки.

Загадки

Білі мухи на поле сіли.

(Сніжинки)

Що виходить з носика чайника,

коли в ньому кипить вода?

(Пара)

Ну й блискучі намистини

Біля нашої хатини!

Глянь, яка чудова кожна,-

Оля у саду гуляла,

Їх, мов ягоди, збирала,

Зазирнула до корзини –

Ні одної намистини!

(Роса)

2. Об’єднання в групи

- Дітки, джерельце вам дуже вдячне за те, що ви звільнили його від тяжкого каміння. І в знак вдячності прийміть від нього чудові краплинки води з відгадками до загадок. (Діти одержують вирізані із паперу краплинки, на яких намальовані відгадки до загадок.) Діти, які одержали краплинки із зображенням сніжинки, підходять до макету першого камінця і на зворотній його стороні читають назву своєї групи, що утворилася.

Таким чином, утворилося три групи дітей:

«Сніжинки», «Паринки», «Росинки».

3. Робота в малих групах

- Сніг, роса, пара - це все краплинки води, які можуть бути в твердому, рідкому та газоподібному станах.

Сніг - це тверда й замерзла вода. Група «Сніжинки» поміркує над тим, коли ще вода перебуває у твердому стані.

Пара - це теж вода, але вона легка, тому що знаходиться в газоподібному стані. Група «Паринки» поміркує над тим, куди зникають калюжі влітку, коли після дощу виглядає сонечко.

Роса - це рідкий стан води. Група «Росинки» поміркує над тим, де ще зустрічається у природі вода у рідкому стані.

Кожна група дітей, відповідаючи на запитання, використовує уявний «мікрофон».

4. Проведення дослідів

Дослід 1

Кожна група одержує склянку з водою і камінець.

- Чим вода відрізняється від каменя?

- Чи має вода яку-небудь форму?

- Чи можна її покласти на стіл?

Висновок:

Вода рідка, легко змінює свою форму, набираючи форми посудини, в якій знаходиться.

Дослід 2

Кожна група одержує склянку з водою і склянку з молоком.

Порівняйте воду з молоком.

Висновок:

Вода - прозора, безколірна.

Дослід 3

Перша група одержує пляшечки з одеколоном і водою. Друга з бензином і водою. Третя - з оцтом і водою.

Учні нюхають їх, переконуються, що деякі рідини мають запах, а чиста вода запаху не має.

Висновок:

Вода - це рідина; вона прозора, безколірна, без запаху.

Дослід 4

Перша група в склянку з водою кидає грудочку цукру. Друга група - ложечку солі. Третя група - насипає пісок.

Висновок:

Вода - розчинник. Одні речовини розчиняються у воді, а інші не розчиняються.

Фізкультхвилинка

Діти співають пісню «Кап-кап» з танцювальними рухами.

5. Гра «Павутинка»

- Кому потрібна вода?

- Що зникне на землі, коли не стане води?

6. Гра «Добре чи погано?»

- У нас протікає маленька річечка. Вода в ній чиста і прозора. В ній ми купаємося.

- Недалеко від нашого будинку протікає річка. Підприємство скидає у її воду різні відходи.

- У нашій воді дуже багато хлору. Наша сім’я вживає тільки відстояну воду.

- За садком нашої школи дзюрчить джерельце. Вода в ньому чиста й холодна.

(Якщо твердження оцінюється позитивно, діти сигналізують зеленою карткою. Якщо ж негативно - червоною.)

VI. Підсумок уроку

1. Обговорення правила

«Кожен повинен зробити все, щоб зберегти природу рідного краю.»

Якщо ви, діти, будете дотримуватись цього правила, вдячна природа подарує вам здоров’я і силу, вона - ваш вірний друг.

2. Спробуйте закінчити речення

«Сьогодні на уроці я дізнався, що вода...»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити