Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 28. Листяні та хвойні дерева

(Без автора)

Мета: розширити уявлення учнів про різноманітність рослин; учити порівнювати листяні та хвойні рослини, розрізняти рослини за виглядом, за листям, закріпити знання учнів про будову рослин; розвивати спостережливість, увагу, мислення, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: презентація, предметні картинки із зображенням дерев, кущів, трав; ялинкові іграшки, ялинка, гілочки сосни та ялинки. Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - Х.: Вид-во «Ранок», 2012. - 48с.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організація класу

Дзвоник нам сигнал подав,

що уроку час настав.

То ж і ми часу не гаймо

до уроку приступаймо.

- Діти посміхніться один одному і посмішкою побажайте гарного настрою на уроці.

II. Актуалізація опорних знань учнів

- Діти, до нас сьогодні завітав гість. А хто це, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Загадка

В неї круглі очі, бачить серед ночі.

(Сова)

- Мудра Сова запрошує в подорож.

- Але перш ніж ми відправимось, давайте трішки пограємось.

1. Гра «Дерева, кущі, трави»

Вчитель вивішує картинки дерев, кущів, трав, а діти повинні по групувати їх.

III. Мотивація навчальної діяльності

1. Робота над загадками

Узимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени жовтий.

(Ліс) (Слайд 2)

Узимку спить, а влітку шумить.

(Дерево) (Слайд 3)

Чималеньким виростає,

міць з роками набуває.

Може жити сотні літ,

Має величезний рід.

(Дуб) (Слайд 4)

В неї гарні, пишні віти,

І колючок не злічити

Не байдужа до прикрас,

На свята спішить до нас.

(Ялинка) (Слайд 5)

- Як взаємопов’язані ці слова? (Слайд 6)

IV. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми поговоримо про різноманітність рослин, дізнаємось, як їх класифікують.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Продовження роботи з поняттями «хвойні та листяні дерева»

- Усі дерева можна розподілити на дві групи: хвойні та листяні. (Слайд 7) Листяні дерева на гілочках мають плоскі зелені листочки. Вони скидають восени листя, а навесні виростають нові. Хвойні дерева замість листочків мають зелені голочки. На зиму вони не скидають їх. Тому про них говорять вічнозелені, бо в них замість одних голок виростають інші.

Релаксація (Слайд 8)

- Погляньте на зображення.

- Що ви бачите?

- Закрийте очі та уявіть, що ви опинились на цій галявині.

2. Порівняння листяних пластинок і хвої, (зошит с. 23)

- Чим вони різняться?

3. Порівняння голочок ялини та сосни, (зошит с. 23)

Розповідь про сосновий та ялинковий ліс.

4. Робота з підручником

5. Фізкультхвилинка

Травичка низенька - низенька,

Дерева високі - високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То праворуч, то ліворуч нахиляє,

То вперед, то назад.

Пташки летять, відлітають.

А діти тихенько за парти сідають.

VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра « 3 якого дерева листочок» (Слайд 9)

2. Гра «Що зайве» (Слайд 10)

3. Робота в зошиті

Назви рослини. Листяні рослини обведи зеленим олівцем, а хвойні - червоним.

- Яке дерево прикрашають на свято взимку? (Слайд 11)

4. Розповідь про бережне ставлення до дерев (Слайд 12)

- Давайте і ми з вами прикрасимо нашу ялинку. Нехай вона принесе нам радість.

VII. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

- На які дві групи поділяються дерева?

- Назвіть листяні дерева.

- Назвіть хвойні дерева.

- Чим вони відрізняються?

- Що сподобалось на уроці?

- Який настрій маєте?

Додаток





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити