Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 31. Правила догляду за кімнатними рослинами

Н. О. Бахарєва

Мета: вчити учнів доглядати за кімнатними рослинами; прищеплювати любов до праці; розвивати творчу уяву; виховувати бережливе ставлення до природи та вміння бачити прекрасне довкола.

Обладнання: кімнатні рослини; дерев’яні палички, шматочки тканини, обприскувачі, поливалочки; зображення кімнатних рослин для розподілу по групах; фішки зеленого та червоного кольорів для гри; кольорові олівці; Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. - Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Він покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Хвилинка фенологічних спостережень Вправа «Погода»

- Які зміни трапилися в природі протягом цього тижня?

2. Бесіда з класом

- На попередньому уроці ми з вами побували в гостях у Феї кімнатних рослин в країні квітів. Пригадайте, які ж рослини називаються кімнатними?

3. Дидактична гра «Розподіли квіти»:

Вчитель показує учням картку із зображенням квітів. Якщо квітка кімнатна, то учні піднімають зелену фішку, а якщо відноситься не до кімнатних - червону.

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку

- Що треба робити для того, щоб рослини мали гарний вигляд і стали справжньою окрасою житла? (Щоб рослини мали гарний вигляд, за ними треба ретельно доглядати).

- Отже, сьогодні в країні квітів наша Фея кімнатних рослин навчить нас правильно доглядати за кімнатними рослинами. Будемо виконувати практичну роботу по догляду за ними.

IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь дівчинки, яка грає роль Феї (з демонстраційним показом).

- Доглядаючи за кімнатними рослинами, треба пам’ятати, що у них упродовж року період росту чергується з періодом спокою. Тому слід застосовувати різні прийоми догляду за рослинами. Наприклад, улітку, в період росту, рослинам дають більше води і для посилення росту підживлюють добривами. Взимку, в період спокою, їх поливають рідше і не підживлюють.

Велике значення для рослин має температура. Не можна ставити рослини біля радіаторів центрального опалення. Повітря має бути свіжим, чистим і не дуже сухим. Щоб повітря не було надто сухим, рослини треба щодня або 2 - 3 рази на тиждень обприскувати водою кімнатної температури. Це зволожує повітря, змиває пил з листя, запобігає появі шкідників.

Під час поливу рослин носик поливальниці треба покласти на край горщика і лити воду повільно. Тоді вода пройде крізь всю товщу землі і не вийде на піддон.

Ґрунт повинен бути завжди пухким, щоб вода під час поливу проходила наскрізь. Тому треба час від часу ґрунт у горщику обережно розпушувати паличкою або грабельками.

Рослини з гладенькими листками слід регулярно мити. Пересаджують рослини навесні.

Кожна рослина повинна мати етикетку, на якій зазначено рослину, родину та її батьківщину.

Фізкультхвилинка

2. Практична робота з догляду за кімнатними рослинами:

а). Робота в групах (Діти об’єднуються в групи, вибираючи картку із зображенням кімнатної рослини, яка їм найбільше сподобалась.)

б). Інструктаж про порядок роботи:

- розпушування ґрунту;

- полив;

- обтирання листків вологою ганчіркою;

- обприскування.

Учитель стежить за ходом виконання практичної роботи.

V. Закріплення та осмислення знань

1. Робота з підручником. Робота в парах: визначте, на якому малюнку зображено правильний полив квітів Настусею.

2. Робота в зошиті на с. 23, завдання 1.

- Перш ніж розпочати роботу в зошиті, давайте повторимо назви кімнатних рослин. А тепер:

а). Виберіть із зображення рослину фіалку і кактус, розфарбуйте їх.

б). Розкажіть, як за ними доглядати.

VI. Узагальнення та систематизація вивченого

1. Творча гра « Я - кімнатна рослина»

- Уявіть себе квіткою в горщику. Розкажіть про свої почуття, коли про вас добре дбають.

- А тепер уявіть себе квіткою, про яку господар забуває дбати.

2. «Закінчи речення»

Кімнатні рослини треба ставити ближче до ... (сонця).

Ґрунт повинен бути завжди ... (вологим).

Поливати рослини треба водою ... (кімнатної температури).

Ґрунт у горщику треба ... (розпушувати).

Листя треба протирати ... (губкою).

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Термометр»

Дітям дається завдання знайти в уроці:

3 речі, які були для них новими;

2 речі, які їм сподобались;

1 річ, яку вони використають на практиці.

- Фея кімнатних рослин дякує вам за роботу на уроці і говорить вам: «Молодці!»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити