Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 32. Дикі і свійські тварини

Н. В. Бутенко

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; навчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати логічне мислення через завдання на доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між тваринами; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл. : Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак. - Х. : Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с.; малюнки диких і свійських тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Зручно сідаємо,

Наш урок цікавий починаємо.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Вправа «Синоптик» (фенологічні спостереження)

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?

2. Бесіда з класом

- Велике нещастя трапилось у Королівстві казок. Зла чаклунка зачарувала тварин і вони не пам’ятають, де їхня домівка. (Учитель показує малюнки казкових персонажів: коза, кіт, півень, лисичка, зайчик, ведмідь, білочка, собака.) Вони просять нас допомогти знайти дорогу до їхнього дому. Щоб їм допомогти це зробити, ми повинні знати: дика це тварина чи свійська.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин і допоможемо нашим гостям.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя «Як з’явилися свійські тварини»

- Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими;

Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.

- Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)

- Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?

(Діти розповідають про корову, вівцю, козу.)

- До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (корова, вівця, коза, свиня, кінь), а ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).

- Дикі тварини живуть у природі. Вони самі собі добувають їжу, влаштовують житло, рятуються від ворогів. Їх переважна більшість на землі. Вони живуть у лісах, на луках, у степах. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

- Назвіть диких тварин (Лев, ведмідь, олень, їжак, носоріг, лисиця, вовк.)

Розгляд малюнків.

Фізкультхвилинка

Звірі в лісі проживають

І роботу також мають.

Тож виходять на полянку

І зарядку роблять з ранку.

Встали й ми побіля парт.

Встали всі? Мерщій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз,

Землі - матінці вклонись.

Сонцю руки простягни.

До проміння поверни.

А тепер прогнімо спини,

І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

2. Робота з підручником с. 54-55

- Розгляньте фото. Назвіть зображених тварин.

- Розгляньте фото. Що людина отримує від свійських тварин?

- Покажіть стрілками з кольорового паперу.

3. Робота в парах

- Складіть разом із сусідом по парті розповідь про те, як люди доглядають за свійськими тваринами.

4. Робота в зошиті с. 24

- Розгляньте малюнки, розфарбуйте. Якщо тварина свійська - червоним кольором, якщо дика - синім.

- Назвіть тварин, обведіть зайву тварину в кожному ряду.

Фізкультхвилинка

Нумо, дружно, дітки, встали,

Як зайчатка пострибали.

Як ведмедик походили

І за парти тихо сіли.

ІV. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Незакінчене речення»

а). Тварини, які самі добувають їжу, влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються...

б). Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, називаються...

2. Гра «Дика чи свійська тварина»

Учитель називає тварину. Якщо тварина свійська - учні плескають в долоні, якщо дика - тупотять ногами.

- Прийшов час допомогти казковим героям повернутися до рідної домівки. (На дошці вчитель вивішує будинок і ялинку. Діти розташовують козу, собаку, кота, півня біля будинку, а лисицю, вовка, зайця, білочку - біля ялинки.)

- Наші гості дуже задоволені. Вони всі повернулися у свої домівки.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Бесіда з класом:

- Що нового ви дізналися на уроці?

- На які дві групи поділяють тварин?

- Яких тварин називають свійськими?

- Яких тварин називають дикими?

- Чим відрізняються дикі тварини від свійських?

- Яку користь приносять тварини людям?

- Чому тварин треба захищати і не ображати?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити