Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 37. Звірі

І. П. Стрижак

Мета: навчити дітей розпізнавати звірів серед інших тварин за зовнішнім виглядом; формувати уявлення про різноманітність звірів; розвивати кмітливість, уважність та спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до тварин, прищеплювати любов до природи.

Обладнання: Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл. : 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с.; ілюстрація з лісовим пейзажем, іграшка Лісовичок, ілюстрації з зображенням звірів, аудіозапис «Голоси птахів», пазли із зображенням звірів.

Хід уроку

I. Організація класу

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Першокласників скликає.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.

Зробимо в науку крок - Починаємо урок.

II. Актуалізація знань учнів. Мотивація навчальної діяльності

1. Хвилинка фенологічних спостережень

Виступ синоптиків: Сьогодні»: (число, місяць, день тижня); надворі (тепло, холодно); небо (ясне, похмуре); опади (немає, йде дощ, сніг).

2. Бесіда з класом

- Діти, до нас на урок завітав Лісовичок. Як ви здогадались, він живе в лісі. Лісовичок запрошує нас до себе в гості. Але спочатку просить вас відповісти на його запитання:

- З якими групами тварин ви вже знайомі? (Комахи, риби, птахи).

Вчитель показує малюнок мурашки

- До якої групи належить? (Комахи.) Чому?

Прикріплюємо зображення мурашки на ілюстрацію з лісовим пейзажем. Звучить аудіозапис голосу зозулі.

- Що це за звук? Хто так співає? (Показ ілюстрації зозулі.) До якої групи належить зозуля? (Птахи.) Чому? (Тіло вкрите пір’ям.)

Прикріплюємо зображення пташки на ілюстрацію з лісовим пейзажем.

- У царстві Лісовичка є озеро. Подивіться, хто там живе? (Риба.) Назвіть ознаки риб (Тіло вкрите лускою.)

- Молодці. Лісовичок дуже вами задоволений.

3. Відгадування загадок

- У царстві Лісовичка нас зустрічають його друзі. А хто це - дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки: (Діти відгадують загадки. На ілюстрацію з лісовим пейзажем прикріплюємо зображення звірів.)

Червонясту шубку має,

по гілках вона стрибає.

Хоч сама мала на зріст,

та великий має хвіст.

Як намисто, оченята... Хто це?

Спробуй відгадати.

(Білка)

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував –

всю капусту попсував

(Заєць)

У кущах вона ночує,

і на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

а зовуть її...

(лисичка)

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий.

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину

(Ведмідь).

Проблемне запитання:

- До якої групи ми можемо віднести білку, зайця, лисицю, ведмедя? До риб? До птахів? А може, до комах?

III. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з однією групою тварин і навчимося їх розпізнавати.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда

На дошку вивішуються малюнки з зображенням вовка, кози, хом’яка, кажана.

- Чи схожі ці тварини між собою?

- Де вони живуть?

- Що спільного в цих тварин?

- Чим вкрите тіло? (Шерстю)

- Скільки лап? (4)

- Чим вигодовують вони своїх малят? (Молоком)

Отже, цих тварин можна назвати одним словом - звірі. Тіло у них вкрите шерстю, в них по 4 лапи, малят вигодовують молоком.

Фізкультхвилинка

Діти промовляють вірш та імітують рухи тварин

Пташка високо літає,

Зайчик весело стрибає.

Тихо лис он пробіжить,

Кабан під деревом сидить,

Десь в барлозі спить ведмідь.

Діти, ви їх всіх любіть!

2. Робота з підручником

- До якої ж групи ми можемо віднести білку, зайця, лисицю, ведмедя? Як можна назвати їх одним словом? (Звірі). Чому?

- Де вони живуть? (У лісі. Це дикі звірі).

- Розгляньте мал.2.

- Назвіть тварин, зображених на малюнку. (Вівця, коза, кінь, собака.)

- Як можна назвати їх одним словом? (Звірі). Чому?

- Де вони живуть? (Вони живуть у людей).

- Розгляньте фото польової миші та хом’яка.

- Де вони живуть? Чим живляться?

- До якої групи тварин ми їх віднесемо? (Звірі).Чому?

Розгляд фото кажана.

Кажани - літаючі звірі. Їхні передні лапки перетворилися на крила. Тіло вкрите шерстю. Малят вигодовує молоком. Кажани поїдають шкідливих комах.

Фізкультхвилинка

Вчитель називає тварин. Якщо це звір-діти плескають в долоні. Якщо ні - присідають.

Горобець, тигр, ластівка, щука, корова, собака, лисиця, бджола, мурашка, миша, хом’як, гуска, заєць, лисиця.

V. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів

- З якими ознаками звірів ви познайомились?

Творча робота в парах

- А тепер попрацюйте в парах. У вас на партах конверти з пазлами. Вам потрібно зібрати пазл, щоб побачити, який звір живе у Лісовичка в лісі.

Діти складають пазли. Вчитель вивішує готові пазли на дошці.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

- З якою новою групою тварин ви познайомились сьогодні на уроці?

- Що відрізняє звірів від тварин інших груп?

- Чи сподобався вам урок?

- Яке завдання вам здалося найскладнішим? Найцікавішим?

- Попрощайтеся з Лісовичком.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити