Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 39. Домашні улюбленці. Запитання до природи. За що нам вдячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?

Н. Ф. Головко

Мета: ознайомити учнів з правилами догляду за котом і собакою; розвивати вміння спостерігати за тваринами, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення до них.

Обладнання: фотографії котів та собак різних порід; Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с., кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

1. Хвилинка спостережень.

Вправа «Синоптик»

2. Робота над загадками

І вдень, і вночі

У кожусі на печі.

(Кіт)

Не говорить. Не співає.

Тільки ричить та лає.

Хто до господаря йде,

Вона знати дає.

(Собака)

- Чи є у ваших сім’ях домашні тварини? Які саме?

- Як ви вважаєте, що означає вислів «Я люблю свою тваринку»?

- Яких тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?

- Як доглядати за ними?

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як доглядати за котом та собакою.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

- Є багато порід котів: Сибірський, Перський, Сіамський, Домашній... (Показ фотографій.) Найчастіше поряд із нами живе звичайний домашній кіт.

Будь-який кіт потребує доброго ставлення. Якщо у тебе вдома є кіт, дбай про нього.

2. Робота в парах

Розкажіть сусідові по парті:

- Який кіт мешкає у вас вдома?

- Чим ви частуєте свого котика?

- Де спить кошеня?

- Як у сім'ї ставляться до котика?

3. Розповідь вчителя

- Собаку справедливо вважають другом людини. Є багато порід собак: Вівчарка, Такса, Спанієль, Пудель... . (Показ фотографій.) Віддані людині не лише породисті, але й звичайні дворові собаки.

- Доглядати за породистим собакою непросто. Його треба добре годувати, розчісувати, чистити, виводити на прогулянку. Якщо ви хочете завести собаку, поміркуйте, чи зможете з усім упоратися. Якщо ні, краще собаку не заводьте. Людина відповідає за здоров’я і життя чотирилапого друга.

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником с. 65-66

- Якщо у вас є кіт чи собака, розкажіть про зовнішній вигляд тварини. Які в неї звички, поведінка?

- Як ви гадаєте, звідки беруться бездомні собаки та коти?

- Чи зустрічали ви котиків і собачок, в яких немає господарів? Де?

- Де вони сплять? Що їдять?

- Чому вони не мають ані житла, ані їжі?

- Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні).

- Як ми зазвичай ставимося до таких тварин? (Жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо.)

- Чим ми можемо їм допомогти?

- Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала бездомною? Що треба робити для того, щоб цього не сталося? (Перш ніж завести тваринку, слід твердо вирішити піклуватися про неї.)

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

1. Робота в зошитах з природознавства на с. 30

2. Виконання малюнка «Мої улюбленці»: діти малюють в альбомі свого домашнього улюбленця і презентують свої малюнки.

Запитання до природи. За що нам вдячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

- Які породи котів і собак ви знаєте?

- Які вам подобаються найбільше?

- Чим вони відрізняються?

- Як звати ваших домашніх улюбленців?

- Які в них характери?

- Як їх доглядати?

Гра «Продовж речення»

«Вдома я буду піклуватися про...»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити