Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 42. Місце, де я живу

Н. В. Петровська

Мета: дати відомості про розташування Херсонської області та міста Скадовська на території України, особливості її природи та рельєфу; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідного краю.

Методично-дидактичне забезпечення: карта України, карта Херсонської області, Гільберг Т. Г. Природознавство : підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с., презентація «Моє рідне місто».

Хід уроку

І. Етап орієнтації учнів

Нас кличе в дорогу

Скоріш вирушай.

В мандрівках чудових

Пізнай рідний край.

Відкрий таємниці

Для себе мій друг.

Для тебе іскриться

І річка, і луг.

II. Етап ціле покладання

- Ми починаємо сьогодні вивчати тему «Мій рідний край». На нас чекає захоплююча мандрівка за таким маршрутом.

III. Етап проектування уроку

1. Повідомлення синоптиків.

2. Мозковий штурм «Я це знаю».

3. Робота з підручником.

4. Екскурсія рідним містом.

5. Лабіринт народної мудрості.

6. Підсумок.

IV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності

- Перш ніж вирушити у мандрівку рідним краєм, надамо слово нашим синоптикам.

1. Вправа «Погода»

- Яке сьогодні число, місяць, день тижня?

- Який стан неба?

- Холодно сьогодні чи тепло?

- Які природні явища ви спостерігали зранку?

- Які переважали опади?

2. Розповідь учителя (Демонструю слайди «Барви України».)

Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:

Красива, дивовижна і єдина.

Усе тут дороге: ліс, гори і поля,

Бо це - Вітчизна наша - Україна!

Світ неосяжний, земля велика.

У кожної дитини є свій рідний край. Місце, де вона народилась, ходила у дитячий садок, до школи. Тут живуть твої мама і тато, друзі. Тут твоя рідна домівка, рідна школа. Як не любити свій рідний край? А любити - значить вивчати і берегти.

Тож будьте уважні, відповідайте швидко й точно!

3. Вправа «Мозковий штурм»

Ми живемо в.....

Столиця України -....

Наш прапор -....

Наше місто називається...

4. Вправа «Мікрофон»

- Що для вас є рідною землею, рідним краєм? (Відповіді учнів.)

- Наш рідний край - Херсонська область. Вона велика й дуже красива. На Херсонщині багато степів, озер і річок, чудових краєвидів. Давайте почнемо з нею знайомитися ближче.

5. Гра «Впізнай свій рідний край»

(Із 4 запропонованих слайдів слід обрати 1, вибір пояснити.)

Вчитель «розставляє» ілюстрації на карті України, коментуючи географічне положення - захід, північ, схід, південь.

Діти роблять висновок: Херсонська область розташована на півдні України.

Фізкультхвилинка

6. Робота з підручником

Роздивись і склади речення до малюнків.

У Києві є......................

У Львові є.................... і т. д.

7. Сьогодні ми з вами здійснимо уявну мандрівку від школи по нашому місту.

Отже, рушаємо...

Екскурсія рідним містом. (Слайди)

Розповідь екскурсовода міського краєзнавчого музею.

Колись давним-давно на березі Чорного моря, у селищі Алі-Агок проживали люди. Приваблювали їх тут багатства риби.

Зупинка 1. Пам’ятник засновнику міста.

Зупинка 2. Центральна вулиця.

Зупинка 3. Дельфінарій.

Зупинка 4. Культурно-освітні заклади.

Зупинка 5. Символіка міста.

- Кожна країна, область, місто обов’язково має свою символіку. Що ж означає слово символ? (Відповіді дітей)

Символ - це умовне позначення якогось предмета, поняття, чи явища.

(Зображення герба та прапора міста.)

Зупинка 6. Гімназія.

- Ось і знову ми з вами повернулись до школи.

Інсценізація

Вчитель:

- Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти:

1. - До магазину.

2. - Ні, до школи, там є діти.

3. - Ні, до річки, там можна купатись.

4. - Ні, в садок, там повно яблук та груш.

5. - Ні, у поле, там простір широкий.

Але тут увійшла мама. Діти запитують її:

- Яка стежка найкраща?

Вчитель:

Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

- Додому, діти! До рідного дому!

Фізкультхвилинка

8. З’єднай частини прислів’я

Людина без Батьківщини,

де мати народила.

Нема без кореня рослини, а нас, людей

там і рай.

Та земля мила,

без Батьківщини.

Де рідний край,

що пташка без домівки.

V. Контрольно - оцінювальний етап

Гра «Хвости». Закінчити речення

- Моє місто називається ...

- Центральна вулиця міста ...

- Я живу на вулиці ...

- У місті є такі парки: ...

- У місті виготовляють ...

VI. Підсумок уроку

1. Рефлексія

Про що ще слід нам дізнатися?

Продовжіть речення:

Я дізнався ...

Мене здивувало ...





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити