Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік
4. Конспекти уроків
РІДНИЙ КРАЙ
Урок 42. Місце, де я живу
Н. В. Петровська
Мета: дати відомості про розташування Херсонської області та міста Скадовська на території України, особливості її природи та рельєфу; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідного краю.
Методично-дидактичне забезпечення: карта України, карта Херсонської області, Гільберг Т. Г. Природознавство : підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с., презентація «Моє рідне місто».
Хід уроку
І. Етап орієнтації учнів
Нас кличе в дорогу
Скоріш вирушай.
В мандрівках чудових
Пізнай рідний край.
Відкрий таємниці
Для себе мій друг.
Для тебе іскриться
І річка, і луг.
II. Етап ціле покладання
- Ми починаємо сьогодні вивчати тему «Мій рідний край». На нас чекає захоплююча мандрівка за таким маршрутом.
III. Етап проектування уроку
1. Повідомлення синоптиків.
2. Мозковий штурм «Я це знаю».
3. Робота з підручником.
4. Екскурсія рідним містом.
5. Лабіринт народної мудрості.
6. Підсумок.
IV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності
- Перш ніж вирушити у мандрівку рідним краєм, надамо слово нашим синоптикам.
1. Вправа «Погода»
- Яке сьогодні число, місяць, день тижня?
- Який стан неба?
- Холодно сьогодні чи тепло?
- Які природні явища ви спостерігали зранку?
- Які переважали опади?
2. Розповідь учителя (Демонструю слайди «Барви України».)
Дитино, глянь навкруг, яка твоя земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля,
Бо це - Вітчизна наша - Україна!
Світ неосяжний, земля велика.
У кожної дитини є свій рідний край. Місце, де вона народилась, ходила у дитячий садок, до школи. Тут живуть твої мама і тато, друзі. Тут твоя рідна домівка, рідна школа. Як не любити свій рідний край? А любити - значить вивчати і берегти.
Тож будьте уважні, відповідайте швидко й точно!
3. Вправа «Мозковий штурм»
Ми живемо в.....
Столиця України -....
Наш прапор -....
Наше місто називається...
4. Вправа «Мікрофон»
- Що для вас є рідною землею, рідним краєм? (Відповіді учнів.)
- Наш рідний край - Херсонська область. Вона велика й дуже красива. На Херсонщині багато степів, озер і річок, чудових краєвидів. Давайте почнемо з нею знайомитися ближче.
5. Гра «Впізнай свій рідний край»
(Із 4 запропонованих слайдів слід обрати 1, вибір пояснити.)
Вчитель «розставляє» ілюстрації на карті України, коментуючи географічне положення - захід, північ, схід, південь.
Діти роблять висновок: Херсонська область розташована на півдні України.
Фізкультхвилинка
6. Робота з підручником
Роздивись і склади речення до малюнків.
У Києві є......................
У Львові є.................... і т. д.
7. Сьогодні ми з вами здійснимо уявну мандрівку від школи по нашому місту.
Отже, рушаємо...
Екскурсія рідним містом. (Слайди)
Розповідь екскурсовода міського краєзнавчого музею.
Колись давним-давно на березі Чорного моря, у селищі Алі-Агок проживали люди. Приваблювали їх тут багатства риби.
Зупинка 1. Пам’ятник засновнику міста.
Зупинка 2. Центральна вулиця.
Зупинка 3. Дельфінарій.
Зупинка 4. Культурно-освітні заклади.
Зупинка 5. Символіка міста.
- Кожна країна, область, місто обов’язково має свою символіку. Що ж означає слово символ? (Відповіді дітей)
Символ - це умовне позначення якогось предмета, поняття, чи явища.
(Зображення герба та прапора міста.)
Зупинка 6. Гімназія.
- Ось і знову ми з вами повернулись до школи.
Інсценізація
Вчитель:
- Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:
1. - До магазину.
2. - Ні, до школи, там є діти.
3. - Ні, до річки, там можна купатись.
4. - Ні, в садок, там повно яблук та груш.
5. - Ні, у поле, там простір широкий.
Але тут увійшла мама. Діти запитують її:
- Яка стежка найкраща?
Вчитель:
Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
- Додому, діти! До рідного дому!
Фізкультхвилинка
8. З’єднай частини прислів’я
Людина без Батьківщини, |
де мати народила. |
Нема без кореня рослини, а нас, людей |
там і рай. |
Та земля мила, |
без Батьківщини. |
Де рідний край, |
що пташка без домівки. |
V. Контрольно - оцінювальний етап
Гра «Хвости». Закінчити речення
- Моє місто називається ...
- Центральна вулиця міста ...
- Я живу на вулиці ...
- У місті є такі парки: ...
- У місті виготовляють ...
VI. Підсумок уроку
1. Рефлексія
Про що ще слід нам дізнатися?
Продовжіть речення:
Я дізнався ...
Мене здивувало ...