Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 43. Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті

Н. В. Петровська

Мета: ознайомити учнів з улюбленими місцями відпочинку рідного міста; із тваринами парків міста; розвивати мовлення учнів; допомогти учням засвоїти, як слід поводитися, щоб не порушувати їх життя; виховувати бережне ставлення до природи, почуття відповідальності; прищеплювати любов до тварин.

Проблемні питання проекту:

• Навіщо нам потрібні улюблені місця відпочинку на природі?

• Що дають улюблені місця відпочинку на природі людині?

• Як повинна ставитися людина до улюблених місць відпочинку на природі?

• Що ми можемо зробити, щоб зберегти красу природи?

Хід уроку

I. Етап орієнтації учнів

Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?

(Діти працюють з календарем природи)

II. Етап цілепокладання

Відео «Осінь у нашому місті» 1 хв.

- Який настрій викликав у вас переглянутий сюжет?

- Які бажання виникли у вас?

- Чи потрібні людині місця відпочинку?

III. Етап проектування уроку

- Сьогодні ми здійснимо екскурсію до улюблених місць відпочинку жителів нашого міста:

• до тополиної алеї;

• набережною міста;

• острова Джарилгач;

• вулицями міста.

IV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності

Робота за фотографіями різних місць відпочинку

image100

- Яке б місце відпочинку ви обрали? Чому?

Презентація міні-проектів

1. Презентація групи № 1 «Тополина алея міста»

- Уявіть, що ви прогулюєтесь алеями міста. Присядьмо тихенько на лавку. Навряд чи ми одразу побачимо тварин. Але якщо посидимо по довше і не порушуватимемо тиші, то навкруги з'являться...

(Учні демонструють тварин, зображених на фотографіях, знаходять поміж них комах, птахів, звірів.)

- Яких тварин можна зустріти на алеях міста? (Відповіді дітей.)

2. Гра «Угадай чий голосок» - відгадати спів пташки (аудіозапис)

3. Презентація групи № 2 «Набережна міста»

Загадки (Мушля, чайка, лебідь, краб, море.)

Повідомлення вчителя «Користь прогулянки біля моря»

Тим, хто часто виїжджає на природу, знайомий різкий контраст між загазованому повітрям міста і чистим ароматом лісу. А якщо до запаху трав і хвої наточити йодистий морський дух ... ось воно, природні ліки для легенів людини! Курортологи дуже рекомендують прогулянки біля моря: збагачене іонами брому і магнію повітря заспокоює нервову систему і надовго «заряджає» організм енергією.

Фізкультхвилинка

4. Презентація групи № 3 «Острів Джарилгач»

• Острів Джарилгач - заповідна територія Чорного моря;

• Найбільш цікаве місце на острові - маяки. Їх на Джарилгачі аж двоє. Старий - заржавілий велетень викликає повагу і інтерес. Новий маяк - білявий, чепурний красень, що контрастує зі старим і слугує мореплавцям.

• У Джарилгацькій затоці хороші умови для розвитку морських водоростей. Під час шторму на березі накопичуються величезні кучугури з водоростями, тому повітря на узбережжі надзвичайно насичене йодом, має цілющі властивості. Беручи до уваги досить мілке море, курорти Скадовськ та Лазурне ідеально підходять для дитячого оздоровлення. То ж не даремно берег забудований таборами та санаторіями.

• Острів заселений тваринами. За радянських часів на Джарилгач завезли благородних оленів, муфлонів і вони почувають тут себе досить комфортно. Якщо пощастить, ви побачите плямисті спинки тварин, які хутко зникають у чагарнику, як тільки тварини побачать людину.

• Острів Джарилгач - прекрасне місце як для пасивного, так і активного відпочинку. Бігти вздовж моря, займатись єдиноборствами, плавати або просто мирного засмагати.

5. Презентація групи № 5 «Дерева та кущі нашого міста»

Проходить у вигляді гри «Відгадай де це»

Живе один батько і тисячі синів має.

Всім шапки справляє, а собі не має.

(Дуб) Вулиця Леніна, парк ім. Шевченка

Відгадайте дітвора,

Що це за красуня,

Вся зелена, мов трава Вкрита голками уся.

(Ялина) Вулиця Гагарін, центральна площа;

Фотозагадка «Бузок»

Бузкова алея, вулиця Набережна;

На дереві гойдається,

Жупан колючий має.

На літо одягається,

А восени скидає.

(Каштан) Вулиця Гагаріна.

6. Гра «Пазл»

Колективна робота «Наш парк».

Вчитель. Діти, уявіть, що у місті є пустир, який можна перетворити на улюблене місце відпочинку. Що саме ви б хотіли зробити в такому місці? Які дерева б посадили? Яких тварин би поселили?

Кожна група створює малюнок і вирізає із запропонованих картинок про те, що обов’язково має бути у парку відпочинку.

Діти створюють загальну картину, прикріплюючи малюнки на ватмані - заготовці.

V. Контрольно-оцінювальний етап

1. Складання правил відпочинку на природі

Гра « Закінчіть речення»

Не ламай...

гілля дерев.

Не зривай.

квіти, лікарські трави.

Не вбивай.

павуків та не рви павутиння.

Не руйнуй.

гнізда птахів.

Не руйнуй.

мурашники.

Не збивай ногами.

гриби, навіть отруйні.

Не псуй.

кору дерев.

Залишай місце відпочинку .

чистим.

VI. Підсумок уроку

- Погуляйте у вихідні алеями парку. Послухайте голоси птахів, визначите зустрінутих тварин, сфотографуйте їх!





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити