Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 44. Яка природа у твоєму краї

Н. В. Петровська

Мета: познайомити з поняттями: рівнина, горб, гори, гірська поверхня; природними формами земної поверхні рідного краю; розвивати вміння порівнювати, знаходити спільні і відмінні ознаки; виховувати любов до природи рідного краю.

Методично-дидактичне забезпечення: карта України, карта Херсонської області, Гільберг Т. Г. Природознавство : підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К. : Генеза, 2012. - 112 с., презентація «Чарівні подорожі».

Хід уроку

І. Етап орієнтації учнів

Нас кличе в дорогу

Скоріш вирушай.

В мандрівках чудових

Пізнай рідний край.

II. Етап цілепокладання

- І куди ж ми сьогодні помандруємо?

В чарівну країну вирушимо разом.

Всі перешкоди подолаємо,

Багато нового й цікавого пізнаємо.

Гра «Зберіть слова, прочитайте речення»:

ЯМО - АРКАЇН УРАЇНКА (Моя країна - Україна)

III. Етап проектування уроку

1. Хвилинка спостереження за природою

2. Що таке Батьківщина?

3. Асоціативний кущ «Рідний край»

4. Робота з підручником

5. Чарівні подорожі

6. Підсумок

IV. Етап організації виконання плану навчальної діяльності

1. Хвилинка спостереження за природою

- Яка сьогодні пора року?

- Який місяць?

- Яка дата?

- Яка сьогодні погода?

- Які народні прикмети ви знаєте про цей місяць?

- Діти, давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:

Ми дуже любим весь наш край,

І любим______________ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну______________ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між_______________ (гілками),

Та й ми співаємо______________ (пісні) -

Змагається він з нами!

2.Бесіда з учнями

- Діти, а що для вас означає слово «рідний край»?

- Спробуйте підібрати слова, які для вас характеризують це поняття.

(Виконується на дошці)

3. Робота з підручником

- Подивіться, будь ласка, на фотографії краєвидів нашої Батьківщини. (Рівнина, гори, степ, пагорби). Порівняйте їх. Чи можете ви сказати, що таке рівнина, а що таке гори?

- Яка поверхня землі у нашому краї?

Учитель:

- Сьогодні я пропоную вам створити картину одного з куточків рідного краю.

(Діти відгадують загадки, учитель на дошці виставляє по черзі предметні малюнки із зображенням степу в різні пори року)

Відгадайте про що йде мова.

- Мов пустеля неоглядна, він пожовклий восени.

- Він весною - наче килим, сонце кидає нитки, вишиває візерунки, то розводи, то квітки.

- Він зимою - мов перина, біла, рівна і м’яка.

- Погляньте, діти, яка красива вийшла картина. З таких мальовничих куточків рідної землі складається наш рідний край.

4. Робота в парах

Завдання

- Де знаходяться місцевості, зображені на фотографіях? Чим відрізняються краєвиди? Яке фото зображає нашу місцевість?

Музична фізкультхвилинка

5. Чарівні подорожі

Робота в групах. Об’єднатися за кольорами.

1 член групи - екскурсовод. (Підготовлений заздалегідь)

Презентація роботи - коротка розповідь, слайди.

(Слайд 1) Заповідник «Асканія-Нова»

(Слайд 2) Чорноморський біосферний заповідник

(Слайд 3) Національний природний парк «Олешківські піски».

V. Контрольно-оцінювальний етап

1. Гра «Хвости»

Закінчити речення.

Своїм гостям у рідному краю я обов’язково покажу...

Вчитель:

- Діти, чи сподобалась вам подорож рідним краєм? Що найбільше запам’яталось?

- Яка мрія є у вас? Розкажіть однокласникам про неї. Підготуйте розповідь про омріяну мандрівку. Зробіть це так, щоб у ваших друзів виникло бажання подорожувати разом з вами.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити