Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 45. Які водойми дають воду твоєму краю? Охорона водойм

І. В. Кубанцева

Мета: дати дітям поняття про водойми рідного краю, вчити називати їх, з’ясувати значення водойм рідного краю; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, пізнавальний інтерес; виховувати бережливе відношення до водойм, природи та навколишнього світу.

Методично-дидактичне забезпечення: фотографії, малюнки, ілюстрації, Карасик Золотаренко, картки із словами, загадки, пісня про Дніпро, Гільберг Т. Г. Природознавство: підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с.

Хід уроку

I. Етап орієнтації

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парт ми станем чемно –

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні всі –

Сядем на місця свої!

Учитель:

- Діти! Сьогодні я запрошую вас у цікаву і пізнавальну подорож і пропоную взяти із собою одного із наших допитливих героїв. Але хто зможе з нами подорожувати по нашому рідному краю, кому буде з нами цікаво і комфортно. Пропоную відгадати загадку.

Відома звіку рідина, усяк її вживає,

Буває хмаркою вона, пушинкою буває,

Бува, як скло, крихка, тверда...

Звичайно це - ... (вода).

- Як ви думаєте, чому загадка про воду? Хто комфортно почувається у воді і зможе познайомити нас з його жителями, розкрити цікаву інформацію про водойми ? Так, це Карасик Золотаренко!

II. Етап цілепокладання

Запрошую вас на урок природознавства. Він буде у нас цікавий, повчальний і розвивальний. Отже, на нас чекає подорож водоймами нашого рідного краю з допитливим Карасиком Золотаренком.

III. Етап проектування

- Пропоную вам ознайомитися з планом нашого уроку.

1. Гра «Зайве слово».

2. Загадка до нас прийшла.

3. Попрацюй у парі.

4. Фізкультхвилинка.

5. Тече річечка. Робота з підручником.

6. Робота в групах.

7. Хвилинка цікавинка.

8. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон».

- А щоб добре нам працювалось давайте згадаємо наш девіз:

Винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

Важких завдань для нас немає,

Наш клас завжди перемагає!

IV. Етап організації виконання плану діяльності

1. Пропоную вам гру «Зайве слово»

Море, річка, океан, гора, струмок, озеро, ставок.

- Яке слово у цьому ланцюжку зайве?

- Якою назвою можна об’єднати слова які залишились? Що це?

(Водойми).

2. Загадка до нас прийшла

- Діти! Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, які водойми є у нашому рідному краї. Для цього нам потрібно відгадати загадки.

Голуба вода тече,

В’ється, наче стрічка.

Здогадалися, що це?

Це глибока...

(Річка)

Серед поля лежить дзеркало —

Скло голубе, а рама зелена.

(Озеро)

Стоїть корито,

Повне налито.

(Ставок)

Кругом вода,

А з питвом біда.

(Море)

Робота з ілюстраціями. Чим відрізняються ці водойми?

3. Попрацюй у парі

За допомогою довідкового бюро у підручнику та набору малюнків визначте, які риби водяться у морі, а які у річці. (У кожної пари є набір малюнків різних риб. Серед них морські жителі і жителі річок. Завдання для пари: на одному великому аркуші паперу слід розмістити малюнки морських риб, а на другому - річкових).

Фізкультхвилинка

4. Тече річечка. Робота з підручником

Діти відгадують загадки.

Два брати у воду дивляться,

а довіку не зійдуться.

(Береги)

Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить.

(Річка)

- Які слова вам допомогли відгадати загадки?

- Які рослини ростуть біля водойм?

- Яка найбільша річка тече на території нашої України?

Розповідь учителя про річку Дніпро. (Звучить пісня про Дніпро.)

6. Робота в групах

Складіть розповідь про річку, яка протікає у вашому краї. (План розповіді у підручнику на сторінці 97). Презентація робіт.

7. Хвилинка цікавинка

Інформація про водойму, рівнину річку та гірську річку. (Додаток: фотографії та малюнки).

Водойма - це не просто вода. Це дім, де живуть різні і незвичайні істоти. Їм потрібен дім, і вони йому потрібні.

- Як люди охороняють водойми? (Міркування дітей.)

• Оберігати водойми від забруднення;

• Будувати очисні споруди;

• Садити на берегах водойм дерева, які будуть укріплювати береги;

• Розчищати джерела;

• Виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз’яснювальні написи.

- Як охороняють річки у нашому краї? Чим учні допомагають у цьому?

V. Контрольно-оцінювальний етап

VI. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон». Учні відповідають на запитання і роблять висновок.

- Як ви розумієте прислів’я «Де вода, там і життя»?

- Яких правил треба дотримуватися, перебуваючи біля водойми?

Вправа «Хвости»

Водойми треба охороняти і берегти тому, що... .

Охороняти природу - значить охороняти свою Батьківщину!

Карасик - Золотаренко вдячний дітям за старанну роботу і сподівається, що ви будете добрими захисниками водойм і всього, що з ними зв’язано.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити