Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

ВСТУП

Урок 1. Світ у якому ти живеш. Для чого ми вивчаємо природознавство

О.М. Володарська

Мета: дати учням уявлення про природознавство; учити розповідати, що вивчає природознавство, ставити питання про природу; розвивати вміння працювати в парах і вести прості діалоги; виховувати інтерес до вивчення природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми починаємо вивчати новий навчальний предмет. Давайте спробуємо разом прочитати його назву по складах. (Діти читають з дошки: «При - ро - до - знав - ство».)

- Як ви вважаєте, що вивчає природознавство? (Відповіді дітей.)

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Ознайомлення з підручником

- Візьміть до рук підручник і розгляньте його.

- Чим він розпочинається? Насамперед ви бачите обкладинку. Це обличчя (або одяг) книги, це те, що зовні вирізняє її з-поміж інших книжок.

- Яка вона на дотик - цупка чи м’яка?

- З чого зроблена? (З картону.)

- Про що розповідає обкладинка підручника «Природознавство»?

- Чи подобається вам малюнок на ній?

- Перегорніть обкладинку - і побачите аркуш паперу, що з’єднує її із сторінками, - форзац. Форзаців - два.

- Що зображено на першому форзаці? Складіть речення, які починаються словами: «Я бачу...».

- Що зображено на другому форзаці? Про що розповідають його малюнки?

- Розгляньте наступні сторінки - титульну сторінку та її зворот. Про що ви дізналися?

- На першій сторінці підручника вміщено звернення до читача.

Учитель читає звернення авторів підручника на с. 3, ознайомлює учнів з умовними позначеннями, що є у підручнику.

- Що означають умовні позначення?

- Підручник допоможе вам вивчати дивовижний світ природи. Зі сторінок підручника ви дізнаєтеся про неживу і живу природу, про те, чому потрібно її берегти. Ви дізнаєтеся також про рідний край і нашу Батьківщину - Україну.

2. Робота за підручником (с. 4-5)

- Розгляньте малюнки на с. 4. Що зображено на малюнках?

- Порівняйте їх. Що однакового ви побачили на малюнках? (Сонце, дерева, хмари, квіти.)

- Це - природа.

- Що із зображеного зроблено людиною?

- На якому з малюнків зображена природа?

- Як можна назвати ці малюнки?

Висновок. Усе, що оточує людину і не зроблено її руками, - це природа.

- Природа дуже різноманітна. Природою є Сонце і море, Місяць і зорі, рослини і тварини. Щоб не шкодити природі, зберігати багатство і красу природи, потрібно її знати і вивчати. У цьому вам допоможуть уроки природознавства. Ви будете досліджувати, вивчати природу, вчитися її розуміти.

Для роботи на уроках природознавства вам знадобляться різнокольорові кружечки і стрілочки. Разом із дорослими виріжте з кольорового картону по п’ять зелених, коричневих, червоних і синіх кружечків і стільки ж стрілочок.

Людину, яка вивчає природу, називають природодослідником, або натуралістом. Розгляньте малюнок на с. 5. Чи знайомий вам цей пейзаж?

- Що на ньому зображено?

- Назвіть те, що належить до природи.

3. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Гра «Постав своє запитання»

- Світ, що оточує нас, красивий і загадковий. Щоб багато дізнатися про природу, треба вміти ставити запитання.

Учитель дає зразок запитань про природу:

• Чому восени жовтіє листя?

• Чому листя опадає на зиму?

• Чому птахи відлітають на південь, а інші залишаються на зимівлю?

- Тепер ловіть м’яч і ставте свої запитання, на які хотіли б отримати відповіді на уроках.

V. Підсумок уроку

- Про що ви дізнаєтеся на уроках природознавства?

- Що таке природа? Наведіть приклади.

- Для чого людині потрібні знання про природу?

- Як називають людину, яка вивчає природу?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити