Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 46. Які рослини прикрашають твій рідний край?

І. В. Кубанцева

Мета: Ознайомити учнів з рослинам світом рідного краю, а саме з дикорослими рослинами і видами лікарських рослин, яке значення вони мають для людини, вчити називати їх; розвивати вміння спостерігати за навколишнім середовищем, увагу, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до вивчення лікарських рослин рідного краю, бережливе відношення до рослинного світу.

Методично-дидактичне забезпечення: гербарій лікарських рослин, малюнки, фотографії, збір чаїв з лікарських рослин, Гільберг Т. Г. Природознавство: підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с.

Хід уроку

І. Етап орієнтації

Звучить музика. Спів птахів, чутно свист вітру.

До класу прилетіла Сойка Синьокрила.

Куди вона нас запрошує? Що цікавого і нового ми вивчимо на уроці природознавства?

II. Етап цілепокладання

- Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з дикорослими рослинами нашого краю і дізнаємося, що серед дикорослих рослин є багато лікарських рослин, які допомагають людям вилікувати багато різних хвороб.

III. Етап проектування

1. Розгадування кросворду.

2. Вправа «Мозковий штурм».

3. Робота за підручником.

4. Робота в групах.

5. Фізкультхвилинка.

6. Зелена аптека.

7. Робота у зошиті.

8. Завдання для друга природи.

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

1. Пропоную вам розгадати кросворд

Не вогонь, а обпікає.

(Кропива)

Зимою - як літом, літом - як зимою.

(Сосна)

Подивіться - на горбочку

Он біліє дивне очко.

Хто ж це дивиться так ніжно?

Дитинча весни - ...

(Підсніжник)

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

А як звуть їх відгадай.

(Конвалія)

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(Калина)

Влітку і взимку вбрання одне,

так кличуть дітки завжди мене,

Щоб я на свято до них прийшла,

Цяцьок багато я їм принесла.

(Ялина)

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Звуть цих подружок ...

(Берізки)

2. Вправа «Мозковий штурм»

Які ви знаєте назви рослин, що ростуть у нашому краї?

3. Робота за підручником (с. 98)

- Які дерева та кущі поширені там, де ти живеш?

- Які ще дерева та кущі ростуть у нашій місцевості? (Можна скористатися довідковим бюро у підручнику на сторінці 138).

4. Робота в групах

Розмістити у таблицю назви рослин поділивши їх на групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини.

(У кожної групи є картки із зображенням різного виду рослин. Діти розкладають їх на групи за таблицею).

Дерева

Кущі

Трав’янисті рослини

Презентація робіт.

Фізкультхвилинка

Проти сонця на горбочку

Випинаються дубочки.

Свіжий вітер повіва,

Міцне гілля нагина.

Так щоранку всі дубочки

Роблять вправи на горбочку –

І тому вони гінкі

І тому вони стрункі.

5. Зелена аптека

Загадка

Викупана в сонечку,

Стоїть донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

(Липа)

Цвіт липи - найпопулярніший потогінний і жарознижувальний засіб. Цвіт сушать, заварюють і п’ють як чай. (Інформація від учнів.)

Загадка

Виросли на лузі

Сестрички маленькі.

Очки - золоті,

А вічки - біленькі.

(Ромашка лікарська)

Використовують ромашку при хворобах шлунку, кишечника. Відваром з ромашки користуються для промивання гнійних ран.

Загадка

Росту при дорозі, всім допомагаю.

Лікую тих, хто опіки має.

(Подорожник)

- Чому рослина має таку назву?

- Чому цю рослину у народі називають «ранником», чи «порізником»?

- Хто користувався властивостями цієї рослини? Де і коли?

6. Робота у зошиті з друкованою основою. (Завдання на сторінці 36)

Збери свою зелену аптеку. Які лікарські рослини є на малюнку? Назви їх.

7. Гра «Впіймай назву лікарської рослини»

Рве Мар’янка у торбинку Подорожник, материнку.

Петрик, Оля і Дем’янко Накопали валер’янки.

- Як ви розумієте вислів: «Будь рослині другом»?

8. Завдання для друга природи рідного краю

- Дізнайтеся: які лікарські рослини є у вашій домашній аптечці? Придумай казку про їх використання.

V. Контрольно-оцінювальний етап

- Які рослини ми називаємо деревами, кущами та травами?

- Які лікарські рослини ти знаєш?

- Чому потрібно оберігати рослинний світ?

Пропоную вам послухати вірш Анатолія Камінчука.

Наша Україна

Он повзе мурашка,

Ось хлюпоче річка,

Не зривай ромашку,

Не топчи травичку.

В зелені діброва,

В китицях калина,

Глянь, яка чудова

Наша Україна.

До чого закликає автор цього вірша?

Сойка Синьокрилка вдячна вам за старанну роботу. Вона пишається справжніми знавцями природи і вірить, що ви завжди будете її охороняти, любити і примножувати.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити