Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 51. Свійські тварини рідного краю

Л. І. Козлова

Мета: ознайомити учнів зі свійськими тваринами рідного краю; розкрити цінність тварин для людини; розповісти, що люди отримують від тварин; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу; розширювати їх пізнавальний досвід; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Методично-дидактичне забезпечення: предметні малюнки свійських тварин; сюжетні малюнки про значення свійських тварин у житті людини; загадки; календар природи; матеріал до гри «Нагодуй тварину», Гільберг Т. Г. Природознавство: підруч. Для загальноосвіт. навч. закл.: 1-й кл. / Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с.

Хід уроку

І. Етап орієнтації учнів

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

ІІ. Етап цілепокладання

Загадки.

Народився бородатим,

та не зміг нас здивувати.

Обдирає з стовбурів лико не для личаків.

Вкритий пухом з головою,

Бродить лугом між травою.

(Козел)

Сірий - та не вовк,

Довговухий - та не заєць.

З копитами, та не кінь.

(Віслюк)

Надувається, ґелґоче,

Наче щось сказати хоче.

Бігає туди - сюди,

Краще його обійти.

(Індик).

Гладенький бочок,

Рожевий п’ятачок,

І хвостик крючком.

(Свиня).

Має гребінь, а розчесати ним не може.

(Півень).

Серед двору стоїть копа,

Спереду вила, а ззаду мітла.

Спереду - рогач,

А на хвості - квач.

Огрядна, боката,

На молоко багата.

(Корова).

- Як назвати відгадки за загальною назвою?

III. Етап проектування уроку

План уроку

1. Пригадування учнями ознак свійських тварин. Ігрова ситуація «Так чи ні».

2. Пригадати, де живуть свійські тварини. Гра «Хто де живе?».

3. Бесіда про представників вивчених свійських тварин.

4. Робота з підручником.

5. Робота в групах.

6. Робота в парах.

7. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Пояснення господарського значення свійських тварин своєї місцевості.

8. Підведення підсумків уроку вчителем.

IV. Етап організації виконання плану діяльності

1. Вивчення нового матеріалу

а) Пригадайте ознаки свійських тварин.

Ігрова ситуація «Так чи ні»

Вчитель читає речення. Якщо воно правильне, діти повинні сказати «так», якщо неправильне - «ні»:

- свійські тварини живуть у лісі (ні);

- за ними доглядає людина (так);

- вони відлітають зимувати в теплі краї (ні);

- коза, корова, півень, гуска - це свійські тварини (так).

б) Бесіда про свійських тварин за предметними малюнками.

Як ви вважаєте, де мешкають ці тварини?

Але кожна з них має своє місце для житла у домашньому господарстві. Пропоную пограти в гру «Хто де живе?» і розмістити усіх тварин по своїх будиночках.

Кінь

вівчарня

Вівця

курник

Собака

вулик

Корова

конюшня

Курка

будка

Бджоли

корівник

в) Робота з підручником на сторінці 108

- Відгадати загадки. (Індик, вівця, качка)

- Назвати цих тварин чоловічої статті; жіночої статі; їх дитинчат.

- Як називають людей, які доглядають за свійськими птахами? Людей, які пасуть овець?

г) Підготовлений учень за допомогою електронної презентації розповідає про роль тварин у житті людини.

Так які тварини дають нам:

- їжу;

- одяг;

- взуття;

- предмети побуту?

- Які тварини працюють разом із людьми?

Фізкультхвилинка

2. Вправи на узагальнення і систематизацію знань та вмінь учнів.

а) Робота з підручником на сторінці 109

• Назвати свійських тварин на малюнках у підручнику.

• Що дає корова?

• Що дає вівця?

• Що дає свиня?

• Що дає гуска?

• Що дає курка?

• З чого зроблено тканину і носки?

• З чого зроблено сир, морозиво?

• З чого зроблено ковбасу?

б) Робота в групах

Скласти картину із запропонованих пазлів і зробити висновок про свійських тварин, яких зображено на утвореній картині:

1 група - Яка користь від вівці;

2 група - Яка користь від коня;

3 група - Яка користь від поросяти;

4 група - Яка користь від корови;

5 група - Яка користь від курей.

в) Робота в парах

Гра «Нагодуй тварину»

г) Перегляд відеофільму з метою спостереження за свійськими тваринами.

д) Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Пояснення господарського значення свійських тварин своєї місцевості. на основі спостережень з відеофільму.

Зразок висловлювань учнів:

«Під час спостереження за______ я побачив__ (звернув увагу на__________________________ )».

V. Контрольно-оцінювальний етап

- Яких свійських тварин нашого краю ви запам’ятали?

- Які тварини є у вас вдома?

- Які у них клички?

- Що вони їдять?

- Яку користь приносять свійські тварини людям?

- Що люди одержують від тварин?

- Назвіть продукти харчування від тварин.

- Назвіть предмети одягу, взуття, побуту, сировини, для яких дають тварини.

- Які загадки про свійських тварин ви запам’ятали?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити