Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

РІДНИЙ КРАЙ

Урок 54. Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)

Н. А. Попович

Вид практикуму за домінуючою діяльністю: науково - дослідницький.

Мета практикуму: розвиток уміння здобувати нові знання.

Очікувані результати:

• Вміє презентувати висновки та результати свого дослідження за допомогою певного освітнього продукту (доповідь, твір, фотоколаж, малюнки);

• Оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.

Навчальні предмети: природознавство.

Тривалість: 2 тижні.

Етапи дослідницького практикуму

I етап. Організація дослідницького практикуму.

1. Формування проблеми, обґрунтування актуальності обраної теми.

2. Визначення теми та конкретних завдань дослідження.

3. Визначення об’єктів дослідження.

II етап. Планування дослідницького практикуму.

1. Ознайомлення учнів з проблемою, темою, постановка конкретних завдань дослідження.

2. Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об’єднуються в групи за об’єктами дослідження:

група 1 - досліджує історію Львова через вірші;

група 2 - досліджує історію Львова через легенди;

група 3 - досліджує історію Львова через картини, малюнки та

фотографії.

3. Вибір методів проведення досліджень (робота з додатковою літературою, перегляд картин, малюнків, фотографій тощо).

III етап. Реалізація дослідницького практикуму.

1. Складання учнями опису процесу дослідження.

- Обговоріть в групі, де ви будете брати матеріал для досліджень, що ви вже знаєте з історії Львова, а що хочете дослідити;

- Озвучте пропозиції, аргументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите;

- Обговоріть в групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.

2. Розподіл обов’язків між членами групи.

3. Збір та обробка інформації учнями.

4. Обговорення результатів досліджень.

5. Формування висновків та одержаних результатів.

6. Виготовлення освітнього продукту.

ІV етап. Захист результатів досліджень; оцінювання результатів досліджень і власної діяльності у дослідницькому практикумі.

1. Оформлення результатів досліджень.

2. Підготовка до захисту перед класом.

3. Захист результатів досліджень.

4. Оцінювання діяльності за визначеними критеріями. (Додаток 1)

5. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.

Додаток 1

Оцінювання діяльності учасників у дослідницькому практикумі

1. Розподіл обов’язків між учасниками дослідницького практикуму в кожній із груп.

Кожна група отримує «смачний торт» в нагороду за активну дослідницьку роботу.

2. Захист результатів досліджень (оригінальність).

image106

Вчитель дає кожному учаснику дослідницького практику наклейку - «смайлик». Після завершення захисту кожен учасник наклеює свою наклейку на той освітній продукт, захист якого йому сподобався найбільше (крім свого).

Додатковий матеріал

Ми львів’яни і львів’янки

Місто любимо своє,

І тому ми гордимося,

Що у ньому ми живем.

Всі ми знаєм: князь Данило

Цьому місту назву дав

І в наймення свого сина

Місто наше він назвав.

Львове місто - княжий Львів,

Львове місто наше - Львів,

Львове - радосте моя –

Місто щастя і добра.

Про Львів

Не віриться нізащо,

Що ще десь є

На світі місто краще

А ніж моє.

Де б я не був і кого б не зустрів,

Завжди додому вертаюсь у Львів.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити