Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА

Урок 55. Моя країна - Україна

Г. С. Маяцька

Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; Розповісти про столицю України; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам’яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

Обладнання: Природознавство: підруч. для загальноосвітню навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак.- Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с., карта України, Державні символи України, аудіозапис Гімну України, кольорові олівці, мультимедійна дошка.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Доброго дня вам, мої школярі.

Юні дівчатка і хлопці усі!

Чи до уроку готові? « Готові!»

Настрій робочий берем на урок

Ось вже лунає для нас і дзвінок.

II. Фенологічні спостереження

- Оформлення календаря погоди.

- Як ви гадаєте, який сьогодні день, число і місяць?

- Який стан неба?

- Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?

III. Повідомлення теми уроку

Робота над загадкою.

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна)

- Діти, як називається країна, в якій ми живемо?

Вчитель повідомляє, що на уроці учні дізнаються чимало цікавого про свою Батьківщину, яка називається Україною.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

- Батьківщина - це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Батьківщина - це твоє рідне місто, вулиця, де стоїть твій будинок. Батьківщина -це рідна мова, якої навчили тебе мама й тато. Батьківщина у нас єдина, як мати. Батьківщина - це казки, які розповідала тобі бабуся. Це зелена травичка і блакитна річечка. Це садок біля хати. Це безмежні хлібні лани. Твоя Батьківщина - це Україна. Україна - це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу й незалежність. Україна - це велика незалежна держава в Європі. Україна - це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.

2. Робота за підручником

Діти розглядають ілюстрації із зображенням різних міст України.

Ми можемо подорожувати у будь-який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе... Як ви вважаєте, що саме?

Відгадайте загадку.

Моря є - плавати не можна.

Дороги є - їхати не можна.

Земля є - орати не можна.

Що це?

(Карта)

- Правильно, це карта. (На дошці учитель вивішує фізичну карту України.)

- Сьогодні я пропоную здійснити мандрівку в історичне минуле кількох міст України.

Діти «мандрують» у місто Львів.

Учитель читає вірш « Звідки в міста назва Львів» Марії Хоросницької.

(На мультимедійній дошці фотографії із зображенням історичних місць Львова.) (Слайд 1-5)

Наступна «мандрівка»в місто Харків. Місто має назву від першого поселенця, якого звали Харитоном. (На мультимедійній дошці фотографії із зображенням історичних місць Харкова.) (Слайд 6-12)

Далі подорожуємо в місто Київ - столицю України. Учитель демонструє малюнки, листівки із зображенням Києва. Демонструючи малюнок із видом Хрещатика, розповідає, що головну вулицю нашої столиці реставровано. Вона сьогодні має вигляд однієї із кращих у Європі. (Слайд 13-17)

Учитель читає текст, уміщений у підручнику стор.87

3. Гра «Продовж речення»

Наша країна - ... (Україна)

Столиця України місто ... (Київ)

Головна вулиця Києва - ... (Хрещатик)

Найголовніша площа Києва - ... (майдан Незалежності)

Фізкультхвилинка

Україна, ( Діти розводять руки в сторони.)

Рідний край, ( Піднімають руки догори.)

Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)

Синій гай, (Присідання.)

Любо стежкою іти (Ходьба.)

Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.)

4. Робота в групах

Учитель пропонує учням об’єднатися в групи по п’ять осіб.

Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна» (Вітчизна, Батьківщина)

5. Самостійна робота в зошиті з друкованою основою стор. 40. № 1

Завдання: заповни візитну картку країни, у якій ти живеш.

6. Бесіда - розповідь учителя

Зображення символів нашої держави (Мультимедійна дошка.)

- Кожна держава має свою національну символіку. Синьо-жовті прапори майорять у містах і селах. Поєднання цих кольорів не випадкове.

Давайте пофантазуємо про те, чому саме ці кольори вибрано для нашого прапора. Які почуття викликає у вас жовтий колір?

Діти висловлюють свою думку.

Жовтий колір - це колір пшеничної ниви, колір зерна, що дарує життя. Жовтий колір - це ще й колір жовтогарячого сонця, без променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб.

А синій колір про що вам нагадує?

Звичайно, це колір ясного, чистого, мирного неба, де живе, приносячи радість усім, жовтогаряче сонце.

7. Розфарбуй державний прапор України. Самостійна робота

Золотий тризуб на блакитному тлі, як символ влади, - дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема, на монетах київського князя Володимира Великого, який жив більше 1000 років тому. Отже нашому Гербу більше 1000 літ.

Учитель демонструє зображення Герба України на мультимедійній дошці.

У тризубі відображено триєдність життя. Це - батько - мати - дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. Адже тато - найдужчий, мати - наймудріша, а дитя - це плід любові. Оці всі речі і відбито в тризубі - Гербі України.

Звучить Державний Гімн України. Діти слухають пісню, стоячи за партою.

Національний Гімн України - це урочиста пісня, символ державної єдності

V. Підсумок уроку

- Про що ви дізналися на уроці? Які державні символи України? Чому саме тризуб вважають гербом України? Чому наш прапор синьо - жовтий?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити