Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА

Урок 56. Україна - моя Батьківщина

Василенко В. М.

Мета: розповісти про Україну як незалежну державу, про усвідомлення своєї приналежності до держави, бажання пізнавати особливості її природних умов, вчити розповідати про Україну, виховувати громадські почуття, інтерес до пізнання багатої історії держави, бажання вивчати та примножувати державні та природні традиції розвивати.

Обладнання: Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с. Природознавство. 1 кл.: Робочий зошит / Т.Г. Гільберг, Т.В.Сак. - Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 48 с., малюнок журавля, малюнки про Україну.

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Дітки, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Тому що нам сьогодні буде допомагати вивчати урок Журавлик.

- Що це за птах? Де він живе?

Очікування.

- Діти, як ви гадаєте про що сьогодні розповість Журавлик?

II. Фенологічне спостереження

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Що ви можете сказати про стан неба?

- Чи світить сонце?

- Сьогодні тепло чи холодно?

Підсумок: Сьогодні гарна весняна погода.

III. Повторення вивченого

- Що ви вивчали на попередньому уроці?

- Як називається наше місто?

- В якій області ми живемо?

- Який заповідник є на території нашої області?

Підсумок по повторенню.

- Наша край - це гарний, мальовничий куточок, який ми повинні любити й оберігати.

IV. Актуалізація опорних знань

1. Слухання вірша П. Воронька

Облітав журавель сто морів, сто земель.

Облітав, обходив, крила. ноги натрудив.

Ми спитали Журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної - немає!

- Чому так відповів журавель?

2. Проблемне завдання

Робота з динамічною таблицею «Це моя Україна».

Створення картини одного з куточків рідного краю.

- А зараз ми з вами спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю. Учитель на динамічній таблиці «Це моя Україна» виставляє по черзі предметні малюнки із зображенням верби, калини, лелеки, соловейка, тощо. Учні коментують. Наприклад: Це - гніздо. Я кладу його на дах хати. У гніздо посаджу лелеку і тощо. Біля річки садять кущ калини і говорять:

А калина біля броду

Білі квіти розпускає.

На свою чарівну вроду,

Задивляється у воду,

Соловейка виглядає.

(Слайд 1)

image107

V. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, сьогодні ми поговоримо про свою Батьківщину - Україну, про її красу і неповторність.

VI. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди і використання ілюстраційного матеріалу

- Діти, Журавлик летить в небі і показує нам мальовничі місця.

Україна - наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною.

Батьківщина - це земля не лише ваших батьків, а й дідів і прадідів. Батьківщина - це край, де здавна звучить наша рідна мова і материнська пісня. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро - Славутич, який несе свої води в Чорне море. Україна - це і той край де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом- пшеницею. В Україні є Чорне й Азовське моря, багато річок. Україна – мирна країна і прагне жити в злагоді з усіма країнами світу.

(Слайд 2)

image108

2. Робота з підручником

а) Розучування прислів'я.

б) Ознайомлення з пам'яткою.

3. Робота в зошиті

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися,

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали - сіли, встали сіли,

От уже й розвеселили.

Нумо всі, нумо всі

Потанцюймо по росі!

VII. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в групах

2. Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5-6 учнів за принципом «Квіти»

(дзвіночки, барвінки, конвалії, ромашки, айстри).

Кожна група отримує набір карток.

країнастбоук, летеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.

Виділити слово, яке відноситься до України.

image111

3. Розповідь вчителя про столицю України - місто Київ

Київ - це велике місто, яке стоїть на березі Дніпра. Київ заснований дуже давно, але це сучасне гарне місто, яке має багату історію.

(Слайд 3)

image110

VIII. Підсумок уроку

- Складання асоціативного куща, що таке Україна

(це Київ, Дніпро, калина, Карпати....)

- Діти, чи цікава була мандрівка з Журавлем?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Бажаю всім вам побувати в столиці України Києві.

image109





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити