Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА

Урок 57. Карта України. Умовні позначки на карті

В. М. Василенко

Мета: дати учням елементарні поняття про карту Украіни та умовні позначення на ній: рівнин, гір, річок, морів. Ознайомити з картою України. Розвивати вміння користуватися картою, виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання: Карта України, кросворд, Природознавство: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: 1-й кл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. - К.: Генеза, 2012. - 112 с., зошит, маски тварин, повітряні «Освіта», 2012. - 144 с.: іл., кульки.

Хід уроку

I. Організація класу

Ось і дзвоник продзвенів

Він покликав на урок.

То ж і ми часу не гаєм

і урок розпочинаєм.

- Діти, сьогодні до нас прийшли улюблені герої із мульфтільма «Смішарики», і вони з вами проведуть мандрівку.

Діти стоять в колі.

Очікування.

- Що ви очікуєте від уроку-мандрівки?

Знайомство:

Куди б ви хотіли помандрувати?

II. Фенологічні спостереження

- Який місяць? - Холодно сьогодні чи тепло?

- Яке небо?

- Чи були сьогодні опади, коли ви йшли до школи?

- Яка погода переважає протягом тижня?

Підсумок

Зараз у нас гарна весняна погода.

III. Повторення вивченого. Фронтальне опитування

- Як називається наша країна?

- Назвіть міста України, які ви запам’ятали

- Як називається столиця України?

- Яка річка протікає через Київ?

- Як називається головна вулиця Києва?

IV. Актуалізація опорних знань

1. Розгадування кросворду

- Розгадайте кросворд і прочитайте слово (зверху - вниз) у виділених клітинках. (Карта)

1. Столиця України. (Київ)

2. Кущ - символ України. (Калина)

3. Найбільша річка України. (Дніпро)

4. Дерево - символ Києва. (Каштан)

5. Місто на березі Чорного моря. (Ялта)

2. Оголошення теми і мета уроку

- Отже, сьогодні ви дізнаєтесь, що таке «карта», ознайомитесь із картою України, навчитесь користуватись картою.

V. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

(Над картою вивішують декілька повітряних кульок).

- Велика і прекрасна наша країна Україна. Має різноманітну природу. Сьогодні ми вирушимо у подорож Україною на повітряній кульці, але не виходячи з класу. А разом з нами будуть мандрувати кролик Крош, поросятко Нюша і Їжачок. Вони будуть нам підказувати шлях. За допомогою чого відгадайте. Відгадування загадки

Моря є - плавати не можна.

Дороги є - їхати не можна.

Земля є - орати не можна.

Що це?

(Карта.)

(Вивішується карта України.)

- Тож вмішуємося зручніше і починаємо мандрувати.

- Поверхня Землі дуже велика. Щоб зобразити велику територію або якусь її частину, складають карту. На ній позначають країну, область, навіть цілу Землю. Географічні карти кольорові. Поверхню Землі, воду зображують різними умовними кольорами. Воду на Землі (океани, моря, річки, озера) зображують на карті синім кольором, гори - коричневим, рівнини - зеленим кольором.

Алгоритм роботи з картою

А зараз їжачок покаже вам як слід стояти біля карти.

- Біля карти слід стояти справа, щоб не заступати її собою.

- Вказівну паличку треба тримати в лівій руці.

- Показувати потрібно не міста, а умовний знак, яким це місто позначене.

- Щоб показати море, озеро чи гори, потрібно обвести їх вказівкою паличкою по береговій лінії.

Фізкультхвилинка

- Діти, мандруючи, ми з вами трішки втомилися, то ж давайте відпочинемо. А вправи нам приготувала Нюша.

Учні стають біля парт, дитина у кольорі показує поверхню Землі (називає «гори» - руки вгору, «вода» - руки в сторони).

VI. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Не помились». Що означають на карті різні кольори.

- А зараз з вами пограється в гру кролик Крош.

- Він буде вам показувати малюнок, а ви йому будете показувати колір, який цей предмет позначений на карті. (Можна використати кольорові олівці)

2. Робота за картою України

- Для того, щоб подорожувати картою, потрібно навчитися читати її. Читати

- це не означає читати тільки написане на ній. Потрібно розуміти й особливу мову карти - умовні знаки. До них належать різні кольори й інші позначки.

а) Знайдіть на карті блакитний колір. Що він означає?

б) Знайдіть на карті зелений колір. Що він означає?

в) Знайдіть об’єкт коричневого кольору. Назвіть його. Що він означає?

3. Робота з підручником ст. 116-117

4. Робота в зошиті

5. Робота в групах (Поділ дітей на групи. Діти називають пори року)

а) Повторення правил роботи в групі.

б) Завдання групам. Із розрізаних частин скласти карту України, і знайти столицю України.

в) Презентація роботи в групах.

VII. Підсумок уроку

Діти стають в коло.

- Дітки, чи сподобалась вам мандрівка з помічниками?

- Що саме сподобалось? Чи справдились ваші очікування?

- Чи хотіли б ви помандрувати кудись з батьками влітку?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити