Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА

Урок 64. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш

Н. А. Попович

Вид практикуму за домінуючою діяльністю: науково-дослідницький.

Мета практикуму: розвиток уміння здобувати нові знання.

Очікувані результати:

• вміє презентувати висновки та результати свого дослідження за допомогою певного освітнього продукту (доповідь, твір, фотоколаж, малюнки);

• оцінює власну діяльність та діяльність однокласників.

Начальні предмети: природознавство.

Тривалість: 14 днів

Етапи дослідницького практикуму

I етап. Організація дослідницького практикуму

1. Формування проблеми, обґрунтування актуальності обраної теми.

2. Визначення теми та конкретних завдань дослідження.

3. Визначення об’єктів дослідження.

II етап. Планування дослідницького практикуму

1. Ознайомлення учнів з проблемою, темою, постановка конкретних завдань дослідження.

2. Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об’єднуються в групи за шляхами мандрування:

група 1 - мандруємо водоймами;

група 2 - мандруємо лісами;

група 3 - мандруємо полями;

група 4 - мандруємо горами.

3. Вибір методів проведення досліджень (робота з додатковою літературою, перегляд відеоматеріалів, фотографій тощо).

III етап. Реалізація дослідницького практикуму

1. Складання учнями опису процесу дослідження:

- обговоріть в групі, про яку саме Україну ви мрієте;

- озвучте пропозиції, арґументи, судження щодо кінцевого вигляду освітнього продукту, який ви створите;

- обговоріть в групі, що саме необхідно вам зробити для того, щоб освітній продукт був якісний та оригінальний.

1. Розподіл обов’язків між членами групи.

2. Збір та обробка інформації учнями.

3. Обговорення результатів досліджень.

4. Формування висновків та одержаних результатів.

5. Виготовлення освітнього продукту.

IV. Захист результатів досліджень; оцінювання результатів досліджень і власної діяльності у дослідницькому практикумі

1. Оформлення результатів досліджень.

2. Підготовка до захисту перед класом.

3. Захист результатів досліджень.

4. Оцінювання діяльності за визначеними критеріями. (Додаток 1)

5. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.

Додаток 1

Оцінювання діяльності учасників у дослідницькому практикумі

Захист результатів досліджень. Учитель дає кожному учаснику дослідницького практикуму наліпку - «смайлик». Після завершення захисту кожен учасник наклеює свою накліпку на той освітній продукт, захист якого йому сподобався найбільше (крім свого).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити