Природознавство для 1 класу - Розробки конспектів уроків з навчального предмета 2013 рік

4. Конспекти уроків

«СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ»

Урок 4. Екскурсія в природу. Знайомство з об'єктами живої і неживої природи

Н. В. Діптан, А. А. Назаренко

Мета: закріпити поняття про живу і неживу природу; розвивати вміння порівнювати, зіставляти об’єкти; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Підготовка вчителя до екскурсії. Екскурсія проводиться на території школи або в парку. Учитель завчасно вивчає, які сааме об’єкти живої і неживої природи розташовані на місці проведення екскурсії.

Хід екскурсії

I. Організація класу

Бесіда про правила поведінки під час екскурсії. Дорога до місця екскурсії.

II. Проведення екскурсії

1. Бесіда

- Що таке природа?

- Подивіться навколо себе. Які об’єкти природи нас оточують?

- На уроці ми довідалися, що природа буває жива і нежива. Назвіть предмети, які належать до живої природи; до неживої.

- Чим жива природа відрізняється від неживої?

2. Практичне завдання

- Поспостерігайте за об’єктами живої природи - комахами, птахами.

Як вони поводяться, що роблять, чим харчуються?

Після виконання завдання вчитель підводить учнів до висновку, що всі живі істоти харчуються, рухаються; уточнює, що діти знають про харчування рослин.

Так само актуалізуються знання учнів про здатність живого до росту. Рослини, як і тварини, - живі, тому що вони харчуються, ростуть. Узагальнюючи відповіді, слід зазначити, що істотною ознакою всього живого є те, що воно народжується, харчується, дихає, росте, розвивається й умирає. Нежива природа цих властивостей не має.

3. Дидактична гра «Живе - неживе»

Учні об’єднуються у дві команди, призначається ведучий, що називає різні об’єкти. Якщо називається живий об’єкт, діти підстрибують, а якщо неживий - присідають. Той, хто помиляється, виходить із гри. Перемагає команда, у якій залишається більше учасників.

4. Творче завдання

Учитель пропонує дітям скласти образний опис саду, неба, дерев, квітів тощо. Педагог починає опис, а діти по черзі додають свої речення. Наприклад: «Небо сьогодні як величезний океан, а хмари на ньому - білі острови...» Діти продовжують фантазувати на цю тему.

III. Підведення підсумків екскурсії

Підсумкова бесіда.

- У кого в гостях ми сьогодні побували?

- Що таке природа?

- На які дві групи поділяються природні об’єкти?

- Чим нежива природа відрізняється від живої?

- Що належить до неживої природи, а що - до живої? Наведіть приклади.

- Який зв’язок існує між об’єктами живої і неживої природи?

- Чим рослини відрізняються від тварин?

- Які ознаки осені ми спостерігали сьогодні в природі?

- Чим ви милувалися під час спостережень?

- Що вам найбільше сподобалося в нашій екскурсії?

- Як треба ставитися до природи?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити