Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ПОВІТРЯ

Зустріч 10. З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ПОВІТРЯ?

Мета: формувати уявлення учнів про повітря, його склад; продовжити формувати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати прагнення охороняти природу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Відгадайте загадку.

• Таке велике, що займає увесь світ,

Таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря)

— Відомо, що без їжі людина може прожити кілька тижнів. Без води проживе кілька днів, а без повітря — лише кілька хвилин.

— Опишіть повітря за його властивостями.

— Доведіть, що нас оточує повітряний простір.

— Чому іграшки, заповнені повітрям, не тонуть у воді?

— Чому підстрибує м’яч?

— Поясніть, чому кажуть, що повітря — де невидимий «одяг» Землі?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про властивості та склад повітря.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 31-33)

Пригадайте! Які властивості повітря ви вже знаєте?

— Заглянемо у дослідницьку лабораторію і продовжимо досліджувати властивості повітря.

— Чому в теплій кімнаті кулька більша? А в холодній та сама кулька стає меншою? (Від нагрівання повітря розширюється, від охолодження — стискається.)

— У якій склянці вода охолоне швидше?

Підказка. Вода у склянці, що закрита банкою, залишається гарячою довше. Повітря, яке міститься між банкою і склянкою з гарячою водою, зберігає тепло. Шар повітря ніби захищає тіла від навколишнього середовища.

Запам’ятайте! Повітря погано проводить тепло.

— Розгляньте фотографії на с. 32. Чому сніг порівнюють із теплою «ковдрою», під якою не замерзають рослини?

— Як пояснив це Повітряний Дракончик?

— Чому дівчинці тепло у легесенькій куртці?

— Що розказали Повітряні Дракончики про склад повітря?

Запам’ятайте! Повітря — це суміш газів.

— Розгляньте діаграму на с. 33 та розкажіть, з яких газів складається повітря.

— Про який цікавий факт ви дізналися від Повітряних Дракончиків?

Запам’ятайте! Людям та іншим живим істотам для життя потрібне повітря, в якому міститься кисень.

2. Фізкультхвилинка

Щоб нам яблучко зірвати,

То потрібно пострибати.

А вони на землю впали,

В руки щось нам не попали.

Тепер треба присідати

І ті яблучка збирати.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Вірю — не вірю»

Учням пропонують обрати правильні твердження, поставивши навпроти них знак «+»; навпроти неправильних тверджень — знак «-».

• Повітря — це газоподібне тіло.

• Повітря належить до живої природи.

• У ґрунті немає повітря.

• Кисень утворюють і виділяють у повітря тільки зелені рослини.

• При диханні живі організми поглинають із повітря вуглекислий газ, а виділяють кисень.

• Якщо водяної пари мало, повітря стає вологим.

• Повітря містить пил.

2. Робота в парах

— Відновіть твердження.

• Повітря складається з різних газів — ...

• Для дихання людям, тваринам потрібен...

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 33.

— До яких тіл належить повітря?

— Чому без повітря неможливе життя на Землі?

— З яких газоподібних речовин складається повітря?

— Яке значення в природі має кисень?

— Звідки в повітря потрапляє кисень?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 30-33.

Проект «Облаштовуємо нашу планету».

— Чому необхідно, щоб нашу прекрасну планету прикрашало багато зелених рослин?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити