Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

СОНЦЕ — ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ НА ЗЕМЛІ

Зустріч 29. ПЕРЕВІР, ЯК ТИ ВМІЄШ ЗАСТОСОВУВАТИ СВОЇ ЗНАННЯ ПРО ЕНЕРГІЮ ТА ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

Мета: перевірити, як учні вміють застосовувати свої знання про енергію та її збереження; розвивати творчі здібності; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Поясніть значення слова енергозбереження.

— Як потрібно правильно провітрювати приміщення взимку?

— Назвіть способи економії електроенергії й тепла у вашому помешканні.

— Доведіть, що, зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо і про природу, і про себе.

— Запропонуйте способи економії тепла та електроенергії для збереження природи на нашій планеті.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви вмієте застосовувати свої знання про енергію та її збереження.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота за підручником (с. 78-79)

1) Поясніть, чому енергію Сонця, вітру й води називають невичерпними джерелами енергії.

2) Дослідіть: у які види енергії може перетворюватися сонячна енергія?

3) Розкажіть про нові напрями в добуванні електроенергії. Пофантазуйте і запропонуйте свої джерела енергії.

4) Складіть розповідь про те, чому потрібно економно використовувати в побуті електроенергію, воду, берегти взимку тепло в оселях. Яких правил ощадливого використання природних багатств ви плануєте дотримувати у своєму житті?

5) Підготуйте творчий проект: «Захисти природу». Продумайте і виготовте плакат, присвячений енергозбереженню.

Фізкультхвилинка

— Розгляньте малюнки на с. 79.

— Розкажіть про зображене, використовуючи знання про різні види енергії її збереження, отримані на уроках природознавства.

— Що вам запам’яталося найбільше?

— Що вас вразило або здивувало?

— Які знання ви можете використати в щоденному житті?

— Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам у майбутньому?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке енергія і навіщо її потрібно берегти?

— Як людина може економити енергію?

— Як ми можемо економити воду вдома? (Чищення зубів, гоління, прання речей, миття посуду та ін.)

— Доведіть, що економити воду означає економити електроенергію.

— Доведіть, що економія тепла — це й економія електроенергії.

ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 35

Вікторина

• Які рослини захищаються колючками? (Ожина, терен, шипшина, троянда)

• Чому в деяких рослин замість листя — колючки? (З голочок колючки волога майже не випаровується, і така рослина здатна жити навіть у пустелі. А ще це засіб захисту рослин від тварин.)

• Як ще захищають себе рослини від посухи? (Довгим корінням)

• Як рослини пристосувалися до суворої зими? (Улітку вони ростуть, а на зиму скидають листя, щоб урятуватися від холодного вітру і морозу.)

• Чим рослина приваблює тварин? (Яскравим забарвленням, приємним запахом, солодким нектаром.)

• Чому на кожному дереві гілки ростуть по-різному: густіші й довші, рідші й коротші? (Бо тягнуться до сонця, а їх закривають інші гілки.)

• 3 якого боку дерева гілки густіші? (З того, звідки яскравіше і тепліше гріє сонце.)

• Чому стовбур у берези білий? (Завдяки спеціальній речовині, яка забарвлює його у білий колір. Стовбур — прохолодний, адже білий колір відбиває сонячні промені. Біла кора рятує березу від опіків.)

• Яка рослина любить тінь, прохолоду, вологість і оселяється з північного боку дерева? (Мох)

• Як виживають під деревами конвалії, папороті? (Вони мають широке листя. Ними рослини вловлюють світло в затінених місцях.)

• Чому в природі не зникають бур’яни? (Тому що у них дуже багато насіння.)





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити