Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік
РОСЛИНИ, ТВАРИНИ І СЕРЕДОВИЩЕ ЇХ ІСНУВАННЯ
Зустріч 34. ЯКІ УМОВИ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЖИТТЯ РОСЛИН?
Мета: ознайомити учнів зі стадіями росту і розвитку рослини з насінини та умовами проростання насіння; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Як виникли культурні рослини?
— Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?
— На які групи за призначенням можна поділити культурні рослини? Наведіть приклади.
— Які культурні рослини поширені у вашій місцевості?
— Які культурні рослини ви вважаєте доцільним вирощувати на нашій планеті? Поясніть.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про умови, необхідні рослинам для життя.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 92-93)
— Пригадайте! Де ростуть культурні рослини?
Робота в парах
— Роздивіться малюнок і складіть за ним розповідь про життя рослин у навколишньому середовищі.
— Запам'ятайте! Середовище існування, або навколишнє середовище,— це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя. Усім організмам необхідні певні умови існування в навколишньому середовищі.
— Які життєво важливі умови потрібні для існування рослин?
— Що розповів Мудрий Лісовичок про значення світла і тепла в житті рослин?
— Розгляньте фотографії на с. 93. Назвіть зображені рослини. Що ви про них знаєте?
Робота в групах
— Пригадайте і порівняйте зовнішній вигляд сосни і ялини. Доведіть, що одне із цих хвойних дерев любить світло, а інше може рости і в затінку.
— Розгляньте фотографії на с. 94. Назвіть зображені рослини. Що ви про них знаєте?
Висновки
✵ Щоб рослина нормально жила і розвивалася, їй потрібні вода, світло, тепло, повітря та поживні речовини. Якщо не буде хоч однієї із цих умов, рослина загине.
2. Фізкультхвилинка
Дружно в ліс ми всі пішли,
Скільки тут грибів знайшли!
В кошики ми їх збирали,
Доки повними не стали.
Ще й побігали там трішки.
Натомили свої ніжки.
Поверталися бадьорі,
А про це вже знали в школі.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Індивідуальна робота
— А тепер кожному з вас я пропоную виконати завдання: позначити послідовність стадій розвитку рослин.
Картка
Насіння |
|
Доросла рослина з плодами і насінням |
|
Проросток-корінець |
|
Доросла рослина з квітками |
|
Зелений паросток зі стеблом і парою листків |
— Перевіримо правильність виконання завдання.
1 |
Насіння |
5 |
Доросла рослина з плодами і насінням |
2 |
Проросток-корінець |
4 |
Доросла рослина з квітками |
3 |
Зелений паросток зі стеблом і парою листків |
— А що відбувається після п’ятої стадії? (Знову насіння)
— Який процес у природі нагадує процес росту і розвитку рослин? (Кругообіг)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 94.
— Продовжіть твердження.
✵ Для проростання насінини потрібні...
✵ Першим з’являється...
✵ Корені добувають з ґрунту...
✵ Для дихання їм потрібний...
— А для чого кожному з нас потрібно це знати? (Щоб допомогти вирощувати культурні рослини, зберігати екологічну рівновагу в рослинному світі.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 92-94.