Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

РОСЛИНИ, ТВАРИНИ І СЕРЕДОВИЩЕ ЇХ ІСНУВАННЯ

Зустріч 34. ЯКІ УМОВИ НЕОБХІДНІ ДЛЯ ЖИТТЯ РОСЛИН?

Мета: ознайомити учнів зі стадіями росту і розвитку рослини з насінини та умовами проростання насіння; формувати навички роботи в групах; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння точно і грамотно висловлювати свої думки; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Як виникли культурні рослини?

— Чим культурні рослини відрізняються від дикорослих?

— На які групи за призначенням можна поділити культурні рослини? Наведіть приклади.

— Які культурні рослини поширені у вашій місцевості?

— Які культурні рослини ви вважаєте доцільним вирощувати на нашій планеті? Поясніть.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про умови, необхідні рослинам для життя.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 92-93)

Пригадайте! Де ростуть культурні рослини?

Робота в парах

— Роздивіться малюнок і складіть за ним розповідь про життя рослин у навколишньому середовищі.

Запам'ятайте! Середовище існування, або навколишнє середовище,— це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя. Усім організмам необхідні певні умови існування в навколишньому середовищі.

— Які життєво важливі умови потрібні для існування рослин?

— Що розповів Мудрий Лісовичок про значення світла і тепла в житті рослин?

— Розгляньте фотографії на с. 93. Назвіть зображені рослини. Що ви про них знаєте?

Робота в групах

— Пригадайте і порівняйте зовнішній вигляд сосни і ялини. Доведіть, що одне із цих хвойних дерев любить світло, а інше може рости і в затінку.

— Розгляньте фотографії на с. 94. Назвіть зображені рослини. Що ви про них знаєте?

Висновки

• Щоб рослина нормально жила і розвивалася, їй потрібні вода, світло, тепло, повітря та поживні речовини. Якщо не буде хоч однієї із цих умов, рослина загине.

2. Фізкультхвилинка

Дружно в ліс ми всі пішли,

Скільки тут грибів знайшли!

В кошики ми їх збирали,

Доки повними не стали.

Ще й побігали там трішки.

Натомили свої ніжки.

Поверталися бадьорі,

А про це вже знали в школі.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Індивідуальна робота

— А тепер кожному з вас я пропоную виконати завдання: позначити послідовність стадій розвитку рослин.

Картка

 

Насіння

 

Доросла рослина з плодами і насінням

 

Проросток-корінець

 

Доросла рослина з квітками

 

Зелений паросток зі стеблом і парою листків

— Перевіримо правильність виконання завдання.

1

Насіння

5

Доросла рослина з плодами і насінням

2

Проросток-корінець

4

Доросла рослина з квітками

3

Зелений паросток зі стеблом і парою листків

— А що відбувається після п’ятої стадії? (Знову насіння)

— Який процес у природі нагадує процес росту і розвитку рослин? (Кругообіг)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 94.

— Продовжіть твердження.

• Для проростання насінини потрібні...

• Першим з’являється...

• Корені добувають з ґрунту...

• Для дихання їм потрібний...

— А для чого кожному з нас потрібно це знати? (Щоб допомогти вирощувати культурні рослини, зберігати екологічну рівновагу в рослинному світі.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 92-94.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити