Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ВОДА

Зустріч 4. ЯК ЗНАЙТИ НА КАРТІ ЧАСТИНИ СВІТОВОГО ОКЕАНУ?

Мета: ознайомити учнів з частинами Світового океану, навчати знаходити їх на карті; розвивати пізнавальну активність учнів; забезпечити розвиток логічного та просторового мислення; виховувати любов до природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Що таке Світовий океан? Назвіть його частини.

— Розкажіть історію виникнення назв океанів.

— Вода в природі знаходиться в океанах, морях, озерах, річках, болотах.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про зображення водойм на картах.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення вчителя

— Розгляньте шкільний глобус. Який колір переважає на ньому?

Пригадайте! Яким кольором позначають водні простори на глобусі й карті?

— Землю часто називають водною планетою. На ній знаходиться майже вся вода Сонячної системи.

Коли люди полетіли в космос, то спостерігаючи з космічних кораблів за нашою планетою, вони побачили, що вона блакитна. Поміркуйте, чому?

— Якщо швидко розкрутити глобус, то здається, ніби він одноколірний — блакитний. (Учитель швидко обертає глобус.)

— Блакитним кольором зображена вода — всі моря, океани нашої планети. Якщо всю поверхню Землі зобразити у вигляді круга і розділити його на 10 частин, то 3 частини займе суша і 7 частин вода.

Нашу планету можна назвати планетою океанів. Уся вода на земній кулі називається Світовим океаном.

Увесь Світовий океан ділиться на чотири частини, тобто чотири океани. Океани — це величезні простори води.

— Які ми знаємо океани? (Демонстрування)

— Частина океану, яка розташована уздовж берега материків, називається морем. (Демонстрування.)

— А що більше за площею поверхні — океан або море?

— А за кількістю? (Морів багато, а океанів — 4.)

— Україну не омивають океани. Які моря, що омивають береги України, ви знаєте?

— Який художник любив зображувати море? (К. Айвазовський)

— Отже, більшу частину поверхні Землі займає вода.

— У чому вона міститься? (В океанах і морях, річках і озерах, під землею, у повітрі.)

— Вода — багатство Землі.

2. Робота за підручником (с. 17)

— Про що розповів Карасик Золотенко?

— Які правила потрібно знати, щоб «потоваришувати» з картою?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікаво знати!

• Глибокі моря й океани! Навіть висока гора, і та сховалася б у найглибше місце Тихого океану — Маріанську западину. А вона така глибока, що можна було б опускатися в кабіні звичайного ліфта підряд 5 годин (порівняйте: до 10-го поверху — півхвилини).

• Якби земна куля була гладкою, як глобус, і усі моря, океани розлилися по її поверхні, то вся планета виявилася б залитою 9-метровим шаром води.

• А чи багато води на світі? Ні, якраз стільки, скільки треба, щоб наша планета не замерзнула. Світовий океан — це щось подібне до котла центрального опалювання Землі. Сонце за літо нагріває воду, а взимку вода поступово віддає своє тепло.

• У Світовому океані стільки води, що на кожного мешканця нашої планети її припадає близько 300 млн м3.

• Щоб заповнити западину, яку займає Світовий океан, усім річкам земної кулі потрібно безперервно текти приблизно 50 тис. років.

2. Гра «Знайди "зайве" слово»

— Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів?

• Атлантичний, Тихий, Азовський, Індійський.

• Чорне, Середземне, Азовське, Кримське.

3. Гра «Так чи ні?»

• Велику частину поверхні земної кулі займає вода.

• Зовсім без води на Землі можуть існувати деякі живі істоти.

• Океани — частина Світового океану.

• Світовий океан поділяють на три океани.

• Моря — частини Світового океану.

• Не всі моря і океани належать до Світового океану.

• 3 будь-якого моря водними шляхами можна дістатися до океану і навпаки.

• На земній поверхні існує небагато різних водойм.

• Водойми Землі бувають природні: океани, моря, ріки, озера; штучні: ставки, водосховища.

• Океани займають понад половину поверхні Землі.

• Моря не є частинами океану.

4. Практичне завдання

Позначення на контурній карті частин Світового океану.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке Світовий океан?

— Яка водойма Землі найбільша?

— Скільки океанів на Землі?

— Які ви знаєте океани?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 17.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити