Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Зустріч 56. ЯК ПРАЦЮЄ НАШ ОРГАНІЗМ?

Мета: систематизувати і розширити знання учнів про організм людини як єдине ціле; розвивати інтерес до пізнання власного організму; виховувати інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров'я і прагнення до здорового способу життя.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Ми завершили вивчати великий розділ «Рослини, тварини і середовища їх існування», дізналися багато чого про навколишню природу, про рослини і тварин.

— Що ж таке природа?

— Якою буває природа?

— Назвіть царства природи.

— Чи можна сказати, що людина — частина живої природи? Доведіть свою відповідь.

— Чим людина відрізняється від тварин?

— Ми починаємо вивчати новий розділ «Людина та її організм».

До вас у гості завітала пані лікар Калина Пігулко, щоб розповісти про найбільше диво природи — людину та будову її тіла. А допомагатиме їй веселе Сонечко Семикрапочка.

— У цій темі ви дізнаєтеся:

• Про системи органів тіла людини та їхнє значення в житті людини.

• Чому потрібно берегти органи тіла людини і як запобігти їх захворюванню?

• Що таке здоровий спосіб життя і які його основні правила?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про організм людини, системи органів та їхнє значення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 144-146)

Пригадайте! Що називають організмом? До якої групи організмів належить людина?

— Як і всі організми, людина народжується, живиться, дихає, рухається, росте, розмножується. Від тварин людина відрізняється тим, що вона ходить на двох ногах. Її руки виконують різну роботу. У неї добре розвинений головний мозок, завдяки цьому вона розмовляє, уявляє, мислить, здатна свідомо відповідати за свої вчинки.

Запам'ятайте! Організм людини складається із частин — органів.

— Прочитайте тлумачення слова орган на с. 144.

— Про що розповіла пані Калина Пігулко?

— Доведіть, що ввесь організм становить єдине ціле.

— Ознайомтеся із таблицею і поміркуйте! Яке значення мають основні системи органів в організмі людини?

Висновки

• Людині властиві всі ознаки організмів.

• Організм людини складається з органів, які працюють злагоджено, узгоджено.

• Органи, які виконують спільну роботу, складають системи органів.

• Злагодженою роботою всього організму керує нервова система.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Цікаво знати!

Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин, їх там більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу. Так, одні клітини допомагають нам співати, другі — танцювати, треті — малювати тощо. А ще в нас у голові є «справжній комп’ютер». Клітини мозку пам’ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули.

2. Гра «Я назву, а ти — покажи»

Учитель називає органи зовнішньої будови людини (ніс, очі, вуха, рот, руки тощо), а діти їх показують. Потім називає один з внутрішніх органів, наприклад, серце.

— Чому ви не змогли показати цей орган? (Це внутрішній орган, він знаходиться всередині людського організму, прихований щільним і непрозорим по криттям — шкірою.)

— Які ще внутрішні органи вам відомі?

— Спробуйте знайти їх на моделі людини.

— Як ви вважаєте, як будується робота внутрішніх органів: кожен з них має своє призначення чи вони працюють спільно, взаємозв’язано? (Відповіді дітей.)

— Навіщо треба знати свій організм? (Відповіді учнів.)

Учитель додає: необхідно знати особливості свого організму, прислухатися до нього і розуміти, коли йому потрібна допомога, зберігати і зміцнювати своє здоров’я.

3. Робота над прислів'ями

— Прочитайте прислів’я про здоров’я та поясніть їх зміст.

• Дав би бог здоров’я, а щастя знайдемо.

• Здоров’я не купиш — його розум дарує.

• Здоров’ям слабкий, так і духом не герой.

• Не радий хворий і золотому ліжку.

• У кого що болить, той про те і говорить.

• Швидкого і спритного хвороба не наздожене.

4. Робота в групах

— Роздивіться фотографії незвичайного музею людського тіла, що працює в Голландії. Здогадайтесь, яким системам органів присвячені зали, зображені на фотографіях. А яким уявляєте такий музей ви?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 146.

— Чому людина належить до живої природи?

— Наведіть приклади органів людини. Яку роботу вони виконують?

— Що таке система органів? Наведіть приклади.

— Яка система керує діяльністю організму?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 144-146.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити