Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Зустріч 58. З ЯКИХ ОРГАНІВ СКЛАДАЄТЬСЯ ТРАВНА СИСТЕМА?

Мета: ознайомити учнів з травною системою та необхідними організму поживними речовинами; розвивати мислення, пам'ять, уміння слухати; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

— Чому скелет і м’язи називають опорно-руховою системою?

— Яке значення має скелет?

— Розкажіть про роль м’язів.

— Для чого потрібно виробляти правильну поставу?

— Як можна виробити правильну поставу?

— Розкажіть пам’ятку для дошкільнят.

2. Демонстрування правильної постави

3. Презентація вправ для постави, які учні підготували вдома

4. Тест «Так чи ні?»

• Опорно-рухова система складається зі скелета і м’язів.

• Опорою тіла служать м’язи.

• Рух тіла і його частин забезпечують кістки скелета.

• Під час ходьби тримайся прямо, не сутулься.

• Важкий вантаж носи в одній руці, щоб іншою підтримувати рівновагу.

• Не спи на ліжку, що сильно прогинається. Ліжко має бути рівним.

• Ліжко має бути дуже м’яким, щоб було зручно.

• Щоб не бути сутулим, потрібно правильно харчуватися.

Учитель акцентує увагу на останньому питанні.

— Як відповіли на останнє питання?

— Що ви знаєте про харчування?

— Які органи входять до травної системи?

— Яку «роботу» вони виконують?

— Як перевірити, чи маєте ви рацію?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про будову та значення травної системи.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 149-151)

Пригадайте! Для чого людина вживає їжу?

— Для того щоб людина могла жити, працювати, а дитячий організм — ще й рости, необхідні поживні речовини. Вони надходять до організму з рослинною і тваринною їжею.

Поміркуйте! Для чого вам потрібно знати про травлення?

Запам’ятайте! Травлення — це складний процес перетворення їжі на поживні речовини, які засвоюються організмом.

Робота в парах

— Роздивіться малюнок на с. 149 і розкажіть, назви яких органів травлення ви знаєте?

— Що розповіло Сонечко Семикрапочка?

— Для чого організму потрібні поживні речовини?

Висновки

• Подрібнюється і перетравлюється їжа в організмі у травній системі.

• На поживні речовини в організмі людини їжа перетворюється під час травлення.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практична робота

Мета: навчити доглядати за зубами.

Запам’ятайте! Органи травлення потрібно берегти змалку. Піклуйтеся про стан своїх зубів!

Здорові зуби краще справляються зі своєю роботою — пережовуванням їжі, ніж хворі. До того ж мати здорові зуби — це гарно. Вони — окраса обличчя і знаряддя для правильного мовлення.

Робота в групах

— Виведіть правила догляду за зубами й правила правильного пережовування їжі.

— Відгадайте загадки.

• Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)

• Повен хлівець білих овець. (Зуби)

— Поміркуйте і поясніть! Чому людині потрібні здорові зуби?

— Запам’ятайте і поясніть приказку.

• Здорові зуби — здоров’ю любі.

2. Колективне складання пам'ятки «Бережи зуби!»

• Після прийому їжі завжди полощи рот теплою водою.

• Чисти зуби 2 рази на день (уранці й увечері перед сном) по 3 хвилини.

• Користуйся тільки власною щіткою. Стеж, щоб вона була завжди чистою.

• Не колупай у зубах металевими предметами.

• Не бійся лікаря-стоматолога, сміливо звертайся до нього за порадою, допомогою.

3. Цікаво знати!

Для допитливих

• Найважчий орган тіла людини — печінка. У дорослої людини вона важить близько 1,5 кг. Найдовший орган людського тіла — тонка кишка. Її довжина — до 6 м, а довжина товстої кишки — 2 м.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 151.

— Для чого людині потрібні поживні речовини?

— Як побудована травна система?

— Які зміни відбуваються з їжею в органах травлення?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 149-151.

— Придумайте казку про пригоди бутербродика в організмі людини.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити