Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік
ВОДА
Зустріч 5. ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ ВОДИ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ?
Мета: розширити уявлення учнів про значення води в житті людини; розвивати мовлення, мислення; навчати економно використовувати воду.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Які правила «товаришування» з картою ви знаєте?
— Покажіть на карті північ, південь, схід і захід.
— Назвіть і покажіть океани.
— Покажіть на карті моря нашої країни.
— Що вивчає наука географія?
— Розкажіть історію «Про що розповіла географічна карта?».
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про використання води людиною.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 18-19)
— Пригадайте! Які водойми є у вашому краї? Звідки надходить вода у ваше помешкання?
Робота в парі
— Розгляньте колаж на с. 18.
— Складіть розповіді про використання води.
— Про що нагадав Карасик Золотенко?
— За день людина випиває майже два літри води. Близько 300 літрів витрачає на різні потреби: прання, миття посуду, купання, приготування їжі та інше. Без води неможливе життя. Тіло дорослої людини майже на три чверті складається з води.
Вода необхідна людині також для підтримання чистоти в оселях, громадських будівлях, на вулицях. Вода переносить тепло по трубах і обігріває повітря в будинках, де живуть і працюють люди. Багато культурних рослин потребують додаткового поливу.
Жодне виробництво не обходиться без води. По воді перевозять пасажирів і вантажі. У водоймах розводять рибу і водоплавних птахів. Заводи і фабрики використовують воду для виготовлення різних речей і речовин (гуми, цукру тощо).
— Розгляньте діаграму на с. 19. Дослідіть разом із дорослими, скільки води витрачає ваша родина на добу. На що ви використовуєте воду?
Робота в парі
— Поділіться спогадами про те, де ви провели літні канікули. Які водойми знаходилися поблизу? Чи були вони забрудненими?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групі
— Складіть розповіді про використання води.
— Воду широко використовують у побуті і на виробництві. З кожним роком зростає кількість забрудненої води. Вода — це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Прочитайте висновки на с. 19.
— Як використовують воду у вашій сім’ї?
— Що означає «економне використання води»?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 18-19.