Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ВОДА

Зустріч 5. ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ ВОДИ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ?

Мета: розширити уявлення учнів про значення води в житті людини; розвивати мовлення, мислення; навчати економно використовувати воду.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Які правила «товаришування» з картою ви знаєте?

— Покажіть на карті північ, південь, схід і захід.

— Назвіть і покажіть океани.

— Покажіть на карті моря нашої країни.

— Що вивчає наука географія?

— Розкажіть історію «Про що розповіла географічна карта?».

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про використання води людиною.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 18-19)

— Пригадайте! Які водойми є у вашому краї? Звідки надходить вода у ваше помешкання?

Робота в парі

— Розгляньте колаж на с. 18.

— Складіть розповіді про використання води.

— Про що нагадав Карасик Золотенко?

— За день людина випиває майже два літри води. Близько 300 літрів витрачає на різні потреби: прання, миття посуду, купання, приготування їжі та інше. Без води неможливе життя. Тіло дорослої людини майже на три чверті складається з води.

Вода необхідна людині також для підтримання чистоти в оселях, громадських будівлях, на вулицях. Вода переносить тепло по трубах і обігріває повітря в будинках, де живуть і працюють люди. Багато культурних рослин потребують додаткового поливу.

Жодне виробництво не обходиться без води. По воді перевозять пасажирів і вантажі. У водоймах розводять рибу і водоплавних птахів. Заводи і фабрики використовують воду для виготовлення різних речей і речовин (гуми, цукру тощо).

— Розгляньте діаграму на с. 19. Дослідіть разом із дорослими, скільки води витрачає ваша родина на добу. На що ви використовуєте воду?

Робота в парі

— Поділіться спогадами про те, де ви провели літні канікули. Які водойми знаходилися поблизу? Чи були вони забрудненими?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в групі

— Складіть розповіді про використання води.

— Воду широко використовують у побуті і на виробництві. З кожним роком зростає кількість забрудненої води. Вода — це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 19.

— Як використовують воду у вашій сім’ї?

— Що означає «економне використання води»?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 18-19.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити