Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Зустріч 59. ЩО КОРИСНО ЇСТИ?

Мета: скласти правила раціонального харчування; розвивати в учнів уміння встановлювати взаємозв'язок продуктів харчування і здоров'я травної системи; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я;

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

— Що називається травленням?

— Розкажіть казку про пригоди бутербродика в організмі людини.

— Як вплине на організм хвороба якогось із органів травлення?

— Поясніть, для чого потрібно піклуватися про свої зуби.

— Роздивіться фотографію на с. 151 і доведіть, що ця дівчинка піклується про своє здоров’я.

2. Робота в групах

— Доповніть схему «Система травлення».

СИСТЕМА ТРАВЛЕННЯ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правила здорового харчування.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 152-154)

— Пригадайте! Для чого організму потрібні поживні речовини, що їх отримують із їжі? Які харчові продукти вам відомі?

Робота в парах

— Роздивіться малюнки на с. 52. Назвіть спочатку продукти рослинного походження, а потім — тваринного.

— Запам'ятайте! Харчові продукти мають рослинне і тваринне походження.

— Які харчові продукти рослинного походження люди вживають в їжу?

— Які харчові продукти тваринного походження люди вживають в їжу?

— Яким є повноцінне харчування?

— З їжею людина отримує необхідні організму поживні речовини. Які це речовини?

Білки — речовини, які вважають основним «будівельним матеріалом» для тіла людини. Особливо потрібні білки дітям, бо їхній організм росте і розвивається. Білки містяться в багатьох продуктах харчування: у сирі, яйцях, м’ясі, рибі, горосі, квасолі.

Жири забезпечують організм енергією, їх також уважають «будівельним матеріалом» тіла. Джерелом жирів є масло, олія, сметана, сало.

Вуглеводи — головне джерело енергії для нашого організму. Це цукор і крохмаль. Вуглеводів багато у хлібі, крупах, картоплі, макаронах, кондитерських виробах, фруктах.

Вітаміни необхідні для збереження і зміцнення здоров’я. їх багато в овочах і фруктах.

— Що підкреслила пані Калина Пігулко?

Робота в групах

— Сформулюйте висновки щодо правил повноцінного харчування.

— Як правильно харчуватися?

— Їжа повинна бути різноманітною, щоб організм отримував усі потрібні для життя речовини.

Їсти потрібно в один і той самий час, повільно, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу.

Уранці, перед уроками в школі обов’язково снідай. У голодної дитини на уроці може боліти голова, буде поганою увага, низькою — працездатність.

Вечеряй за дві години до сну. Не переїдай.

Дуже важливо дотримувати гігієни харчування. Перед їжею слід обов’язково ретельно мити руки, щоб не занести в організм хвороботворні бактерії та яйця глистів.

Без здорових зубів не може бути нормального травлення. Тому за зубами треба ретельно доглядати. Після їжі полоскати рот теплою водою. Двічі на день, уранці і ввечері, перед сном, треба чистити зуби зубною пастою.

Запам’ятайте! Їжа, що вживається без апетиту, перетравлюється й засвоюється гірше.

— Роздивіться харчові картини Карла Уорнера і назвіть продукти рослинного походження, зображені на них.

Висновки

• 3 продуктами харчування людина отримує поживні речовини: білки, жири, вуглеводи, вітаміни.

• Щоб бути здоровим, важливо правильно харчуватися, дотримувати гігієни харчування.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Дослідницький практикум

Раціон здорового харчування

Розгляньте трикутник здорового харчування на с. 154. Складіть для школяра меню обіду з корисних страв. При цьому враховуйте, що страви мають містити різні поживні речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни) рослинного і тваринного походження.

2. Робота в групах

— Чи правильно вчинив хлопчик, який з’їв на обід: кашу з цукром, какао з солодкою булочкою, шматок торта, шоколадку.

— Що б ви порадили цьому хлопчикові?

3. Вікторина (додаток)

• Речовина, без якої людина помирає через 2-3 дні. (Вода)

• Поживна речовина, необхідна для росту організму, міститься в м’ясі, рибі, сирі. (Білки)

• Продукт тваринного походження, необхідний у великій кількості грудним дітям. (Молоко)

• Орган травлення у вигляді трубки, який сполучає рот і шлунок. (Стравохід)

• Інструмент, що допомагає людям піклуватися про зуби. (Зубна щітка)

• Сусідка шлунку, але живе праворуч від нього. (Печінка)

• Сильна нестача їжі, що відчувається людиною. (Голод)

• Бажання їсти. (Апетит)

• Орган, у якому їжа починає перетравлюватися. (Шлунок)

VI.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

—   Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 154.

—   Які поживні речовини людина отримує з їжею?

—   Яких правил харчування слід дотримувати, щоб бути здоровим?

—   Розкажіть, як ви дотримуєте гігієни харчування.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 152-154.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити