Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Зустріч 61. ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ КРОВООБІГ?

Мета: ознайомити учнів з кровоносною системою; вивчити правила вимірювання частоти пульсу; розвивати мислення; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

— Для чого існує дихальна система?

— Чому важко дихати у непровітреному приміщенні, де знаходиться багато людей?

— Поясніть: чому на перервах учням потрібно виходити із класної кімнати, щоб добре її провітрити?

— Прочитайте пам’ятку для тих, хто хоче «потоваришувати» з дихальною системою.

— Доведіть, що чисте повітря — це запорука здоров’я.

2. Робота в парах Вправа «Незакінчене речення»

• Органи дихання — це... (ніс, гортань, трахея, бронхи, легені, легеневі пухирці, кровоносні судини).

• Диханням керує... (головний мозок).

• Правильно дихати — через ніс тому, що... (у носі повітря очищається від пилу і зігрівається).

— Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з’являється кров. Чому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про кровоносну систему, необхідність бережливого ставлення до серця та його тренування.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 157-159)

Робота в парах

— Роздивіться малюнки на с. 157. Назви яких органів кровоносної системи ви знаєте?

— Запам'ятайте! Система кровообігу складається із серця та кровоносних судин, якими рухається кров.

— Що розказала про кров пані лікар Калина Пігулко?

— Яка роль крові в організмі людини?

— Дізнайтеся! Яка нормальна температура тіла здорової людини?

— Як рухається кров по тілу людини?

— Що рекомендує лікар Калина Пігулко?

— Як зміцнювати серце?

Висновки

• Кров дуже важлива для організму.

• Кровоносна система утворена органами кровообігу — судинами і серцем.

• Кровоносна система забезпечує рух крові, яка переносить в організмі різні речовини.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу

— Нащупай у себе на лівій руці пульс. Легенько притисни судину, щоб відчути ритмічні поштовхи току крові.

Полічи свій пульс, тобто встанови, скільки разів за 1 хвилину скорочується твоє серце.

Зроби висновок щодо частоти свого пульсу.

2. Цікаво знати!

— Кров — наче швидкий потік, що омиває твоє тіло. Вона переносить поживні речовини з їжі, яку ми споживаємо, до кожної частини твого тіла. Вона також допомагає тілу боротися з мікробами.

В організмі дитини — 3 л крові; в організмі дорослої людини — 5-6 л крові, а в немовляти — до 1 л. Якщо додати довжину всіх кровоносних судин однієї людини, утвориться лінія завдовжки 100 тисяч кілометрів. Нею можна два з половиною рази огорнути Землю.

Яким би ти не був на зріст, твоє серце трохи більше від твого кулачка.

3. Робота в парах

Вправа «Віднови речення»

Кров рухається завдяки роботі... (серця).

Серце має вигляд... (мішечка). Його стінки утворені... (м’язами). Під час... (скорочення) м’язів із серця кров виштовхується в судини. При... (розслабленні) м’язів кров із судин надходить до серця.

Від серця кров несуть... (артерії), а до серця — ... (вени).

Серце, артерії, вени, капіляри — це... (органи кровообігу).

4. Робота в групах

— Поміркуйте!

• Рух крові в організмі називають кругообігом. Чому?

• Чому в людини змінюється частота пульсу?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 159.

— Яке значення для організму має кров?

— По яких судинах рухається кров?

— Як працює серце?

— Який обмін відбувається в капілярах?

— Як потрібно зміцнювати своє серце?

— Що ви робите для зміцнення свого серця?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 157-159.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити