Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік
ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ
Зустріч 65. ПЕРЕВІР, ЯК ТИ ВМІЄШ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗНАННЯ ПРО ЛЮДИНУ ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ?
Мета: перевірити, як учні вміють застосовувати знання про людину та її організм; розвивати мислення, пам'ять; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
— У яких умовах ви зазвичай виконуєте домашні завдання, читаєте і пишете, щоб запобігти псуванню зору?
— Як потрібно поводитися, щоб зберегти гарний слух?
— Розкажіть, як би змінилося наше сприйняття навколишнього світу, якщо б з нього зникли запахи.
— Поміркуйте, коли людина втрачає здатність відчувати смак їжі?
— Доведіть, що всі мешканці нашої планети повинні піклуватися про своє здоров’я.
2. Робота в парах
Тестування
1. Наука, що вивчає будову тіла людини, — це:
а) анатомія;
б) фізіологія;
в) гігієна.
2. Який орган керує діяльністю всього організму?
а) Скелет;
б) нервова система;
в) м’язи.
3. Орган нюху — це:
а) шкіра;
б) язик;
в) ніс.
4. Які предмети догляду за шкірою названо правильно?
а) Зубна щітка, зубна паста, жувальна гумка;
б) мочалка, мило, рушник, крем;
в) гуталін, взуттєва щітка, клей.
5. Якою є роль скелета людини?
а) Захищає внутрішні органи від ушкодження;
б) скорочуючись і розслабляючись, приводить у рух м’язи;
в) є опорою тіла.
6. Для чого людині потрібна їжа?
а) 3 їжею людина отримує поживні речовини;
б) з їжею людина отримує необхідний для життя кисень;
в) з їжею людина отримує воду і вітаміни.
7. Завдяки чому поживні речовини розносяться по всьому організму?
а) Крові;
б) м’язам;
в) нервам.
8. У якому органі відбувається газообмін між повітрям і кров’ю?
а) У носі;
б) у бронхах;
в) у легенях.
9. Яка система органів забезпечує організм киснем, виділяє вуглекислий газ?
а) Кровоносна;
б) дихальна;
в) травна.
10. Яка система органів забезпечує рух крові по організму?
а) Кровоносна;
б) дихальна;
в) травна.
11. Яка складова повітря потрібна органам тіла для роботи?
а) Кисень;
б) вуглекислий газ;
в) азот.
12. У якому рядку вказані слова, що описують здорову людину?
а) Сутулий, міцний, незграбний, високий;
б) горбатий, блідий, кволий, низький;
в) стрункий, спритний, сильний, справний.
— Чи часто ви хворієте?
— У чому причина ваших захворювань?
— Чи можна попередити хвороби?
3. Фізкультхвилинка
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви перевірите, як умієте застосовувати знання про людину та її організм.
IV. ПЕРЕВІРНА РОБОТА
1) Які ви знаєте системи органів у тілі людини? Назвіть.
2) Прочитайте і проаналізуйте всі твердження про правила повноцінного харчування. Знайдіть серед них ті, які ви вважаєте неправильними, та доведіть їх хибність.
✵ їж тоді, коли хочеться, і не варто дотримувати режиму.
✵ Уживай свіжі продукти.
✵ Не їж багато солодкого, булок і цукерок.
✵ Випивай півтора-два літри води на добу.
✵ їж лише дуже гарячі страви.
✵ їж навіть із каструлі, аби наїстися.
✵ Дбай про привабливе оформлення стола і страв.
3) Що відбувається в організмі людини під час дихання? Розкажіть.
4) Яку роботу виконує кров в організмі людини? Поясніть.
5) Доведіть, що краса тіла — в його здоров’ї.
6) Складіть розповідь про те, як ви загартовуєте свій організм. Проілюструйте її фотографіями або малюнками.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Розгляньте фотографії на с. 169.
— Розкажіть про зображене, використовуючи знання про людину та її організм, отримані на уроках природознавства.
— Що вам запам’яталося найбільше?
— Що вас вразило або здивувало?
— Які знання ви можете використати в щоденному житті?
— Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам і в майбутньому?