Розробки уроків - ПРИРОДОЗНАВСТВО 3 клас - за підручником І. В. Грущинської - 2014 рік

ВОДА

Зустріч 6. ЯК ОХОРОНЯТИ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ ЗЕМЛІ — ВОДУ?

Мета: розширити уявлення учнів про необхідність охорони води; розвивати мовлення, мислення; навчати економно використовувати воду.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Чому в народі про воду кажуть «цариця-водиця»?

— Чи можна отримати високі врожаї там, де мало вологи?

— Чому воду називають «великим санітаром»?

— Як ви розумієте вислів «Водойми — це шляхи сполучення»?

— Чи достатньо прісної води там, де ви живете?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про забруднення водойм і охорону води.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 20-21)

Пригадайте! Де на Землі міститься вода?

— Поміркуйте і доведіть, що вода і водойми належать до природних багатств кожної країни.

— Про що розповіла рибка Немо?

— Роздивіться і порівняйте фотографії на с. 20. Складіть розповідь за фотографіями.

Запам'ятайте! Незамінними помічниками в очищенні води є водорості, різні тварини та найдрібніші водяні організми, їх називають «санітарами» водойм.

— Дослідіть і розкажіть! Коли люди в своїй повсякденній діяльності витрачають прісну воду неекономно?

— Про що нагадав Карасик Золотенко?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розповідь учителя

— З давніх часів люди оселялися в тих місцях, де є вода. Всі великі міста розташовані поблизу джерел води. Тому водойми, з яких беруть воду для населених пунктів, слід охороняти. Якщо таке джерело води забрудниться, то мільйони людей можуть залишитися без води.

Бережіть воду, яка тече з водопровідного крана, хлюпочеться у річках і джерелах. Економне використання води — це турбота про всіх людей, які живуть поряд із нами і житимуть після нас.

Удома перевірте, чи не протікає водопровідний кран, чи справний зливний бачок у туалеті?

Якщо з водопровідного крана вода тече неперервною цівкою завтовшки із сірник, то за добу в каналізацію виллється 500 літрів води.

Якщо вода крапає, то втрати становлять 60 літрів на добу.

Ще більші втрати води — через несправний зливний бачок у туалеті. За добу даремно витече в каналізацію 1300 літрів води.

Несправності цих приладів тільки в одній квартирі призведуть до втрати 700 тисяч літрів води на рік!!!

Охороняти водойми — це те саме, що оберігати життя на Землі, піклуватися про її красу, серед якої живуть люди і багато інших живих істот.

2. Робота в групі

— Запропонуйте, як можна зменшити марні витрати води в побуті.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 21.

— Назвіть з переліченого те, що завдає шкоди воді: побутове сміття, нафта, водяні тварини, відходи заводів, водорості, несправний кран у будинку.

— Як використовують воду у вашій сім’ї?

— Що означає «економне використання води»?

— Розкажіть, як оберігають природні водойми мешканці вашого населеного пункту.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 20-21.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити