ПРИРОДОЗНАВСТВО 4 клас за підручником І. В. Грущинської - розробки уроків
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП (1 год) |
||
1 |
Чому людина не може існувати без природи? |
|
ТЕМА 1. Всесвіт і Сонячна система (10 год) |
||
2 |
Як і чому людство змінювало свої уявлення про Всесвіт? |
|
3 |
Чому нашу систему назвали Сонячною? |
|
4 |
Які космічні «сусіди» та «гості» є у планети Земля? |
|
5 |
У чому неповторність планети Земля та її природного супутника Місяця? |
|
6 |
Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? |
|
7 |
Чому на Землі змінюються пори року? |
|
8 |
Куди веде Чумацький Шлях? |
|
9 |
Як досліджують Всесвіт у наш час? |
|
10 |
Навчальний проект «Про які мандрівки просторами космосу ти мрієш?» |
|
11 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про Всесвіт? |
|
ТЕМА 2. План і карта (7 год) |
||
12 |
Чому не можна зайти за обрій? |
|
13 |
Як навчитися орієнтуватися на місцевості? |
|
14 |
Як орієнтуватися за допомогою компаса? |
|
15 |
Для чого потрібні плани місцевості? |
|
16 |
Про що може розповісти карта? |
|
17 |
Для чого потрібно вміти «читати» плани місцевості та карти? |
|
18 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про план і карту? |
|
ТЕМА 3. Материки та океани (23 год) |
||
19 |
Чому відбувалося розселення людей на Землі? |
|
20 |
Яка чисельність населення Землі? |
|
21 |
Які океани і материки є на Землі? |
|
22 |
Який океан найбільший? |
|
23 |
У чому неповторність Атлантичного океану? |
|
24 |
Які неповторні риси має Індійський океан? |
|
25 |
Який океан найменший? |
|
26 |
Що розповідає карта про форми земної поверхні? |
|
27 |
Який материк на Землі найбільший? |
|
28 |
У чому виявляються особливості рослинного й тваринного світу Євразії? |
|
29 |
Який материк найспекотливіший на планеті? |
|
ЗО |
У чому виявляються особливості рослинного і тваринного світу Африки? |
|
31 |
У чому неповторність континенту Північна Америка? |
|
32 |
У чому виявляються особливості рослинного і тваринного світу Північної Америки? |
|
33 |
Чим Південна Америка відрізняється від інших материків? |
|
34 |
У чому полягають неповторні риси рослинного й тваринного світу Південної Америки? |
|
35 |
Які риси має Австралія — найсухіший материк Землі? |
|
36 |
Яких рослин і тварин можна побачити лише в Австралії? |
|
37 |
Чим Антарктида відрізняється від інших материків? |
|
38-39 |
Навчальний проект «Який материк ти мрієш відвідати?» |
|
40 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про природу материків і океанів? |
|
ТЕМА 4. Природа України (22 год) |
||
41-42 |
Як знайти Україну на карті? |
|
43 |
Па які корисні копалини багата українська земля? |
|
44 |
Які водойми є в Україні? |
|
45 |
Чим схожі всі річки? |
|
46 |
Як відрізнити рівнинну річку від гірської? |
|
47 |
Чому Чорне й Азовське моря неповторні? |
|
48 |
Яке значення водойм для життя людей? |
|
49 |
Навчальний проект «Водойми рідного краю, їхній стан та охорона» |
|
50 |
Які види ґрунтів є в Україні? |
|
51 |
Про що розповідає карта природних зон України? |
|
52 |
Яка природа в Поліссі? |
|
53 |
Як природа Полісся впливає на господарську діяльність людини? |
|
54 |
Чому природну зону назвали лісостеповою? |
|
55 |
Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? |
|
56 |
Яка природа в степу? |
|
57 |
Які галузі господарства краще розвивати у степовій зоні? |
|
58 |
Яка погода в Карпатських і Кримських горах? |
|
59 |
Навчальний проект «Чому ліси називають «легенями планети»?» |
|
60 |
Які природні заповідники є в Україні? |
|
61 |
Навчальний проект «Як охороняти природу рідного краю?» |
|
62 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про природу своєї Батьківщини — України? |
|
ТЕМА 5. Тіла та речовини (5 год) |
||
63 |
У яких станах перебувають тіла і речовини? |
|
64 |
Яку будову мають речовини? |
|
65 |
Чому властивості твердих тіл, рідин і газів залежать від їхньої будови? |
|
66 |
Як людина застосовує різноманітні речовини та матеріали? |
|
67 |
Перевір свої досягнення: що ти знаєш про тіла й речовини? |
|
68 |
Природознавча вікторина |