ПРИРОДОЗНАВСТВО 4 клас за підручником І. В. Грущинської - розробки уроків

ТЕМА 2. ПЛАН І КАРТА

 

Зустріч 17. ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО ВМІТИ «ЧИТАТИ» ПЛАНИ МІСЦЕВОСТІ ТА КАРТИ?

 

Мета: вчити учнів «читати» плани місцевості та карти; сприяти розвитку вмінь порівнювати, робити висновки; виховувати активну пізнавальну діяльність; розширювати кругозір.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Відповіді на запитання рубрики «Запитання і завдання для тих, хто прагне розуміти природу» (с. 58)

 

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся».)

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 59-61)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай».

— Прочитайте розповідь козака Подорожника та порівняйте свою відповідь із його розповіддю.

Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника.

— Що розповіла розумниця Дзвіночка про використання планів та карт?

— Що означає розвивати свою географічну грамотність?

— Розкажіть про значення й походження слова атлас.

— Розкажіть про значення й походження словосполучення контурна карта.

— Прочитайте і запам’ятайте висновок у рубриці «Сторінками Книги корисних природничих знань».

 

2. Фізкультхвилинка

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практична робота. Читання плану та карти з використанням умовних знаків і масштабу. Робота з фізичною картою світу

— Розгляньте умовні знаки на фізичній (політичній) карті світу в атласі. Що на ній позначають?

— Знайдіть та покажіть на карті меридіани й паралелі.

— Як на карті позначено моря й океани?

— На карті всі країни світу зображено різними кольорами. Знайдіть найбільшу за площею країну. Назвіть її.

— Знайдіть на карті гори Гімалаї. Установіть їхню найвищу вершину.

— Знайдіть на карті міста Париж і Київ. Визначте відстань між ними спочатку за допомогою сантиметрової лінійки, а потім, користуючись масштабом, установіть, якій відстані відповідає цей відрізок на місцевості.

— Установіть за допомогою карти, які моря омивають береги Австралії.

— Уважно розгляньте фізичну карту України. Прочитайте масштаб карти і поясніть, на що він указує. Які умовні знаки є на карті? Що вони означають?

— Знайдіть на карті столицю України — місто Київ. Визначте, у якому напрямі від Києва знаходиться місцевість, де ви живете.

— Користуючись фізичною картою України, визначте відстань від Харкова до Києва.

Відстань між містами на карті ______    

Масштаб ______

Дійсна відстань ______

— Користуючись фізичною картою України, визначте відстань від Полтави до Харкова.

Відстань між містами на карті ______    

Масштаб ______

Дійсна відстань ______

— Використовуючи масштаб карти, визначте відстань від Києва до Львова.

 

2. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що називають географічною картою?

— Які бувають карти?

— Що таке атлас?

— Як називається атлас, яким ви користуєтесь у школі?

— Які карти він має у своєму складі?

— Розгляньте карту півкуль у шкільному атласі. Що на ній зображено?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 59-61.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.