ПРИРОДОЗНАВСТВО 4 клас за підручником І. В. Грущинської - розробки уроків

ТЕМА 3. МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ


Зустріч 24. ЯКІ НЕПОВТОРНІ РИСИ МАЄ ІНДІЙСЬКИЙ ОКЕАН?


Мета: сформувати уявлення учнів про особливості Індійського океану; розвивати мислення, мовлення; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Відповіді на запитання для повторення із рубрики «Запитання і завдання для тих, хто прагне розуміти природу» (с. 80)

 

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся».)


IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Що ви знаєте про Індійський океан?

— Розгляньте фізичну карту півкуль. У яких півкулях розташований Індійський океан?

— Береги яких материків він омиває?

— Назвіть материки, які омиваються водами Індійського океану.

— Чому на півночі Індійського океану завжди тепло, а на півдні — завжди холодно?

— Рослини теплого Індійського океану — це зарості бурих, зелених і червоних водоростей. Від великої кількості мікроскопічних зелених водоростей вода «зацвітає». У теплих водах мешкають великі медузи, краби, багато видів риб, акули, морські черепахи і морські змії. Водяться в океані скати й восьминоги. Біля берегів трапляються крокодили.


2. Робота за підручником (с. 81-83)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай».

— Прочитайте розповідь козака Подорожника.

— Чому мрією перших європейських мореплавців було дістатися берегів далекої Індії?

— Чому океан назвали Індійським?

Робота в парах

Учитель пропонує учням за діаграмою на с. 78 встановити, яким за розмірами є Індійський океан.

— Прочитайте розповідь рибки Пемо.

— Які найбільші острови у Індійському океані?

— У якій півкулі розташована більша частина Індійського океану?

— Чому в ньому мало морів та заток?

— Прочитайте розповідь розумниці Дзвіночки.

— Яких рослин багато в Індійському океані?

— Які тварини населяють океанічні води?

— Які риби тут водяться?

— Якими корисними копалинами багатий Індійський океан?

— Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги корисних природничих знань».


3. Фізкультхвилинка


V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Рабата в парах

— Порівняйте Індійський та Атлантичний океани. Чим вони відрізняються?


2. Робота в групах

— Поміркуйте, яке господарське значення має Індійський океан у житті людини?

— Чи потрібно охороняти води Індійського океану?


3. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чим Індійський океан вирізняється серед інших океанів Землі?

— Чому він найтепліший?

— Які материки омиває Індійський океан?

— Назви найбільші острови, моря й затоки Індійського океану.

— У якій частині океану найбагатший рослинний і тваринний світ? Чому?

— На які корисні копалини багатий Індійський океан?


VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 81-83.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити