ПРИРОДОЗНАВСТВО конспекти уроків 4 клас до підручника Т. В. Гладюк - розробки уроків - 2015 рік

УРОК 42 Захист проекту «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити». Узагальнення знань з розділу «Природа материків і океанів». Контрольна робота

Тема. Захист проекту «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити». Узагальнення знань з розділу «Природа материків і океанів». Контрольна робота.

Мета. Поглибити знання про природу материків; розвивати уміння висловлювати свою думку, робити висновки; виховувати допитливість, бажання пізнавати природу, узагальнити і перевірити знання учнів з розділу «Природа материків і океанів».

Обладнання; плакати, презентації, таблиці, ілюстративний матеріал, глобус, зошит для контрольних робіт.

Хід уроку

I.  Організація класу до уроку.

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

На роботу налаштуйтесь,

власні проекти з природознавства

захитати приготуйтесь.

II. Перевірка домашнього завдання.

Тестова перевірка знань.

III. Вступне слово вчителя, повідомлення теми уроку.

— Сьогодні на уроці ви захищатимете свої проекти «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити». Уявимо, що кожен з вас — природодослідник і відправляється у мандрівку на кораблі. Який маршрут вашої мандрівки? Покажіть його на фізичній карту півкуль. На якому материку ви хотіли б побувати? Чому? Розкажіть, яку цікаву інформацію про об’єкти неживої і живої природи материка ви підшукали.

IV.  Виступи учнів.

V. Підсумок мандрівки.

Під час нашої мандрівки ми багато цікавого дізналися про природу материків Землі, на яких ви хотіли б побувати. Чи сподобалась вам подорож?

— Що нового для себе ви дізналися?

VI.  Систематизація та узагальнення засвоєних знань.

1. Фронтальне опитування.

— Що називають Світовим океаном? Які його частини?

— Що таке материк?

— На фізичній карті півкуль покажіть і назвіть океани Землі.

На фізичній карті півкуль покажіть і назвіть материки Землі.

— Назвіть частини світу.

2. Гра «Що? Де? Коли?».

Учитель ділить клас на три команди по рядах. Виграє команда, яка дасть найбільше правильних відповідей.

І раунд

1. Який океан найхолодніший?

2. Який материк найбільший?

3. Який материк найменший?

4. Який океан найбільший?

5. Який материк найхолодніший?

6. Який океан найменший?

7. Який материк найжаркіший?

8. Який материк найпосушливіший?

9. Який материк найвищий?

II раунд

1. На якому материку розташована пустеля Сахара?

2. Яка найдовша річка Євразії?

3. Яка найдовша річка Африки?

4. На якому материку протікає річка Міссісіпі?

5. На якому материку протікає річка Амазонка?

6. Яка основна річка Австралії?

7. Яке найбільше озеро Євразії?

8. Яке найбільше озеро Північної Америки?

9. Яке найбільше озеро Південної Америки?

10. На якому материку розташовано озеро Ейр?

11. На якому материку розташовані найвищі гори світу Гімалаї?

12. Які найбільші гори материка Північна Америка?

13. На якому материку розташовані гори Анди?

14. На якому материку розташована пустеля Атакама?

15. На якому материку розташована Велика піщана пустеля?

III раунд

1. Вчитель показує зображення рослин. Яка з перелічених рослин не росте у лісі? Дуб, верблюжа колючка, шипшина, сосна. Де вона росте? Як рослина пристосувалась до життя в природних умовах?

2. Вчитель показує зображення рослин. У якому лісі ростуть орхідеї? Як ці рослини пристосувались до життя в природних умовах?

3. Вчитель показує зображення рослин. Які з перелічених рослин ростуть в степах? Ковила, сосна, типчак, дуб. Як ці рослини пристосувались до життя в природних умовах?

4. Чому в Антарктиді бідний рослинний світ? Які рослини там ростуть? Як ні рослини пристосувались до життя в природних умовах?

5. Вчитель показує зображення рослин. Які з перелічених рослин ростуть в саванах Африки? Баобаб, ялина, слонова трава, орхідея. Як пі рослини пристосувались до життя в природних умовах?

6. Вчитель показує зображення лісу. Вказати, на якому малюнку зображена тайга, на якому — листяний ліс, на якому — екваторіальний ліс, на якому — мішаний ліс.

IV раунд

Вчитель показує зображення тварин, учням потрібно назвати тварину і сказати, на якому континенті вона мешкає, як пристосувалась до життя в природних умовах.

Африканський слон, білий ведмідь, північний олень, рудий кенгуру, жираф, нектарниця, коала, лось, єхидна, морж, імператорський пінгвін, африканський страус, верблюд.

V  раунд

У три колонки на дошці написано назви материків, найбільші країни материків і назви їх столиць. Потрібно з’єднати стрілками країну, її столицю і материк.

Євразія

Австралійський союз

Алжир

Північна Америка

Бразилія

Пекін

Південна Америка

Росія

Оттава

Австралія

США

Бразиліа

Антарктида

Алжир

Канберра

Африка

Китай

Вашингтон

3. Музична фізкультхвилинка.

4. Контрольна робота.

VII. Підсумок уроку.

— Уявіть, шо кожен з вас — могутній океан. Подумки поділіться життєдайною силою водної енергії зі своїми рідними.

VIII.  Домашнє завдання.

— Розкажіть рідним, що ви знаєте природу материків і океанів.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити