Розробки уроків - Природознавство 4 клас (за підручником Т.Г. Гільберг) - Основа 2015 рік

Урок 14. ЕКСКУРСІЯ. ВИВЧЕННЯ ЛІНІЇ ГОРИЗОНТУ ТА ОРІЄНТУВАННЯ НА МІСЦЕВОСТІ З ДОПОМОГОЮ КОМПАСА

Мета: повторити правила роботи з компасом; сформувати прості навички роботи з компасом; вчити вказувати напрями сторін горизонту, визначати сторони горизонту з допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак; розвивати вміння аналізувати результати спостережень, порівнювати і робити висновки; виховувати любов до природи.

Хід уроку-екскурсії

1. Вступне слово вчителя

— Діти, сьогодні на вас чекає пошук скарбів. Але у морі пригод на вас чекає океан труднощів. Чи готові ви з ними впоратися? Чи вистачить у вас знань, умінь і терпіння? Тільки найуважнішим та найкмітливішим сьогодні посміхнеться удача! Отже, сміливіше, вперед!

Слід згадати, як можна за природними об’єктами визначити сторони горизонту. Що таке компас? Як улаштований цей прилад?

Слід нагадати учням, що компас — простий прилад для визначення сторін горизонту. Основні складові компаса — намагнічена стрілка, один кінець якої завжди вказує на північ (Північний магнітний полюс Землі), і циферблат, що обертається,— лімб, розділений на 360 градусів.

Правила роботи з компасом

Покладіть компас на горизонтальну поверхню або долоню.

Стрілка компаса має бути нерухомою. Після цього поверніть компас таким чином, щоб синій кінець стрілки вказував на північ.

Ви зорієнтували компас і підготували його до роботи.

2. Виконання завдань у групах

Завдання 1

— Розгадайте ребуси і запишіть назви географічних об’єктів.

1)

Відповідь: луки — береза.

2)

Відповідь: дорога.

3)

Відповідь: город — пень.

Завдання 2

— Визначте, в яких сторонах горизонту відносно їх місцезнаходження (вихідна точка — ґанок школи), знаходяться відгадані у завданні 1 географічні об’єкти.

Завдання 3

— Визначте, в яких сторонах горизонту відносно їх місцезнаходження (обрати будь-який об’єкт) знаходиться школа, вулиця і будинок, де ви живете, в якому напрямі знаходиться міст, гора тощо.

Результат екскурси

Учні отримали теоретичні і практичні знання щодо орієнтування.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 23

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 47)

2. Гра «Відповідність»

Точки Землі, через які проходить земна вісь.

Північний і Південний полюси

Колір, яким на карті позначені рівнини.

Зелений

Колір, яким на карті позначені водойми.

Блакитний

Зменшене зображення земної поверхні на площині, виконане за допомогою умовних знаків.

Карта

Величезні простори води.

Океани

Зменшена модель Земної кулі.

Глобус

3. Загадування загадок про океани, дібраних учнями

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 26

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 54)

2. Гра «Так чи ні?»

* Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називають океанами. Так чи ні?

* Світовий океан складається з шести океанів. Так чи ні?

* На Землі є чотири материки. Так чи ні?

* Більшу частину Землі займають материки. Так чи ні?

* Найбільший — Тихий океан. Так чи ні?

* Найменший — Північний Льодовитий океан. Так чи ні?

* Зображення частин глобуса на карті називають картою півкуль. Так чи ні?

3. Гра «Хто? Що?»

Байкал — (озеро)

Бамбук — (рослина)

Європа — (частина світу)

Джомолунгма (Еверест) — (гора)

Дніпро — (річка)

Панда — (бамбуковий ведмідь)

Євразія — (материк)

4. Розгадування ребуса





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити