Розробки уроків - Природознавство 4 клас (за підручником Т.Г. Гільберг) - Основа 2015 рік

ПРИРОДА УКРАЇНИ

Урок 50. АЗОВСЬКЕ МОРЕ

Мета: розповісти учням про Азовське море; розвивати мислення, комунікативні навички; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 124)

2. Гра «Відповідності»

Озеро          частина океану, яка заглибилась у суходіл

Море            великі простори води, що вкривають земну поверхню

Океан      водойма, яка виникла у природних западинах на поверхні землі

3. Фронтальна робота

— Продовжіть речення.

Озерами називають водойми, які...

— Чим озеро відрізняється від ставка?

— Вода у морях гірко-солона, в озерах вода також буває гірко-солоною. Чим же озера відрізняються від морів?

— Для людини річка мала і має велике значення. Чому ще в далеку давнину люди намагалися поселитися поблизу річки? (Річка постачала питну воду, рибу, люди підстерігали дичину біля водопою.)

— Поміркуйте, звідки в морській воді беруться солі?

Якби всю воду в океанах і морях випарувати, то залишилося б стільки солі, що розстеливши її на суші, отримали б пласти заввишки понад 150 км.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про Азовське море.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

Азовське море — це мілководна водойма з плоским дном. Середня глибина його становить 8-10 м, а максимальна — 14 м. Рівень моря під впливом сильних вітрів і припливу річкової води зазнає значних коливань. Вітри іноді відганяють воду від берега, оголюючи дно моря.

Азовське море є унікальним. Це своєрідний рибний розплідник, одна з най- багатших, найпродуктивніших водойм світу. У морі мешкають безліч видів риб.

2. Робота за підручником (г. 124-127]

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 124.

Працюють за завданнями підручника нас. 125.

— Назвіть рослини Азовського моря.

— Які риби там мешкають?

— Яке значення Азовського моря для людини?

— Що забруднює Азовське море?

— Що ще завдає шкоди цій цілющій водоймі?

— Які заходи вживають для охорони вод Азовського моря і його узбережжя?

— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 127.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Так чи ні?»

• Вода — найбільш поширена речовина на землі. (+)

• Вода є усюди: в морях, океанах, у ґрунті, річках, повітрі. (+)

• Вода може перебувати лише в двох станах. (—)

• Життя на Землі можливе без води. (—)

• Вода входить до складу живих організмів. (+)

• Водойми бувають природними і штучними. (+)

• Водосховище, ставок — це природні водойми. (—)

• Річка Дніпро бере свій початок в Україні. (—)

• Дунай — «інтернаціональна» річка. (+)

• Найбільшим прісним озером України є озеро Ялпуг. (+)

• Азовське море глибше за Чорне. (—)

• Водойми не потребують охорони. (—)

2. Робота над прислів'ями

Хоч море велике, та вода не годиться.

Чекай з моря погоди, то роса очі виїсть.

Нащо в море воду лити, коли й так море повне.

Хоч річка і невеличка, а береги ламає.

Коло річок колодязів не копають.

Кожна жаба своє болото хвалить.

У тихому болоті чорти плодяться.

Витягни біду з болота, а вона тобі на голову сяде.

З брудної води ще ніхто чистим не вийшов.

Вода все сполоще, крім лихого слова.

— Яке прислів’я приховане в «алфавітній загадці»?

26,19,28 17,19, 21,7 3,7,16,11,15,7,

23,1 3,19,6,1 18,7 4,19,6,11,23,31,22,33.

(Хоч море велике, та вода не годиться.)

3. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового ви дізналися на уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 124-127).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.