Усі уроки природознавства. 4 клас - Основа 2015 рік

ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ

УРОК 37 РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ АНТАРКТИДИ

Мета: ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Антарктиди; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп'ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Природнича розминка «Чи вірите ви?»

Чи вірите ви в те, що?..

· Символ Антарктиди — пінгвін.

· Антарктиду називають «заповідник науки».

· В Антарктиді розміщені дослідні станції.

· В Антарктиді не живуть пінгвіни.

· Антарктида — це маленька льодова пустеля.

· В Антарктиді можна побачити тільки один схід та один захід Сонця на рік.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про рослинний і тваринний світ Антарктиди.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— В Антарктиді люди не можуть жити постійно. Чи є живі організми в Антарктиді?

Незважаючи на досить суворі умови, у теплий період року на скелях можна побачити антарктичні мохи, лишайники та водорості. Багато водоростей ростуть не тільки у водній масі, але й на поверхні льоду.

Серед тварин зустрічаються різні види морських ссавців: кити та дельфіни, кашалоти, пляшконоси, касатки, короткоголові дельфіни, південний та синій кит, фінвал, горбач, сейвал, вусаті кити, головоногі молюски, тюлені. У морях навколо багато риби.

Усі морські ссавці живляться крілем — дрібними морськими рачками завдовжки 40 мм та вагою 1 г.

Кріль має велике значення в людському господарстві: його м'ясо на смак подібне на м'ясо креветок, з нього виготовляють кормове борошно, яке за місткістю поживних речовин у 7-8 разів перевищує зернове.

Серед птахів зустрічається димчатий альбатрос, кілька видів буревісників, багато чайок, морських ластівок, поморників. На узбережжі морів і океанів живуть пінгвіни — птахи, які не вміють літати, проте добре плавають. Пінгвін — символ Антарктики. Розрізняють 17 видів пінгвінів: аделі, імператорський, королівський, антарктичний та ін.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Так чи ні?»

□ Лід в Антарктиді такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин. Так чи ні?

□ Пінгвіни вміють літати і добре плавають. Так чи ні?

□ В Антарктиді живуть тюлені, кити. Так чи ні?

□ В Антарктиді люди можуть жити постійно. Так чи ні?

□ В Антарктиді колоніями живуть пінгвіни. Так чи ні?

□ Пінгвіни живляться дрібною рибою, молюсками, рачками. Так чи ні?

□ Пінгвіни не можуть добувати їжу на значній глибині. Так чи ні?

□ В Антарктиді на схилах гір улітку можна побачити мохи. Так чи ні?

2. Робота над загадками

· Білий ворот, чорний фрак.

Хто прийшов у зоопарк?

Мешканець південних льдин,

Цього птаха звуть... (пінгвін).

· У холодній плаває воді чудовий риболов.

На кризі мирно спить, коли закінчив він улов.

Відпочиває цілий день

Північний риболов... (тюлень).

3. Робота в групах

— З'єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.

4. Гра «П'ять речень»

Учні в п'яти реченнях формулюють засвоєні знання про рослин ний і тваринний світ Антарктиди.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Назвіть представників рослинного світу Антарктиди.

— Назвіть представників тваринного світу Антарктиди.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти розповідь про рослину або тварину Антарктиди.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити