Розробки конспектів уроків з навчального предмета «Природознавство» для 4 класу 2016 рік

Конспекти уроків

Розділ І. Всесвіт і Сонячна система

Урок 11. Перевірна робота з теми «Всесвіт і Сонячна система»

Левицька Ірина Василівна

Мета: формувати природознавчу компетентність: перевірити рівень засвоєння учнями знань про Всесвіт і склад Сонячної системи, добове обертання та річний рух Землі, Місяць, нашу Галактику, сузір’я Великий та Малий Віз; рівень розуміння учнями нероздільної єдності людини та Всесвіту, вміння застосовувати знання про рух небесних тіл для розв’язання навчальних і життєвих ситуацій;

формувати ключові компетентності: уміння учитися (навчально-організаційні вміння і навички: швидко і зосереджено виконувати завдання; розподіляти час на виконання завдань, берегти його, не відволікати товаришів і не відволікатися самому під час навчальної діяльності; уявляти послідовність виконання завдання, обмірковувати шляхи та обирати найоптимальніший для розв’язання поставленого завдання, оцінювати якість виконаної роботи), комунікативну (чітко й аргументовано висловлювати власну думку, міркувати взаємопов’язаними судженнями), соціальну (виховувати бажання берегти навколишній світ, відчувати себе частиною Всесвіту), здоров’язбережувальну (виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я), громадянську (виховувати почуття відповідальності за майбутнє планети Земля).

Обладнання: варіанти тестових завдань, зображення Сонця.

Хід уроку

I. Організаційна частина

Давайте привітаємось,

Давайте усміхнемось.

Давайте в очки глянемо,

І нам тепліше стане.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку

- Уявіть, що сьогодні на урок до нас завітало сонечко. Воно хоче дізнатися, чи добре ви засвоїли навчальний матеріал про Всесвіт і Сонячну систему (на дошці вивішується малюнок) і пропонує вам виконати тестові завдання.

Вправа «Уявіть себе»

- А зараз уявіть і ви себе маленьким сонячним промінчиком та подаруйте частинку тепла своєму товаришу, скажіть йому теплі і лагідні слова.

Хвилинка фенологічних спостережень

- Наша класна кімната наповнилася теплом і світлом. А яка погода у нас за вікном?

Сьогодні добре знають люди.

Яка погода завтра буде,

Бо теле- й радіопрогноз

Підкаже — спека чи мороз.

В старі ж часи, і це знаменно.

Діди й бабусі наперед

Прогнозували достеменно

Погоду з безлічі прикмет:

Як місяць гострий — на негоду.

Як рівний — на ясну блакить.

Щербатий — то відомо зроду,

Що незабаром задощить.

Якщо дізнатися належить.

Така погода чи така —

Старе й мале уважно стежать

За виглядом молодика.

Якщо з рогами він крутими.

То знай — невдовзі дощ ітиме;

З положистими заяснів —

Чекати слід погожих днів...

Чи слідкували за місяцем наші синоптики? Чи справдилися народні спостереження? Давайте послухаємо їх прогноз. (Виступ учнів-синоптиків).

Вправа «Діамант» (дітям роздають вирізані зображення сонця)

Запишіть на наших сонечках якості, які допоможуть вам виконати тестову роботу.

ІІІ. Перевірка знання учнями фактичного матеріалу й основних понять з вивченої теми

Самостійне виконання тестових завдань учнями за варіантами

Варіант 1

Познач правильну відповідь

1. Сонце — це...

а) зоря;

б) планета;

в) астероїд.

2. До Сонячної системи входять ...

а) 9 планет;

б) 11 планет;

в) 3 планети.

3. Найвіддаленіша від Сонця планета ...

а) Меркурій;

б) Плутон;

в) Земля.

4. Сонячна система у Космосі ...

а) єдина;

б) є багато зоряних систем.

5. Планети — це ...

а) теплі космічні тіла,

б) гарячі космічні тіла,

в) холодні космічні тіла.

6. Чотири пори року розрізняють ...

а) у помірному поясі;

б) у жаркому поясі;

в) у холодному поясі.

7. Кількість і різноманітність видів рослин і тварин у теплових поясах залежить від...

а) від тепла і світла;

б) від пір року;

в) від кількості людей у певній місцевості.

8. Екватор поділяє земну поверхню на ...

а) південну і північну півкулі;

б) західну і східну півкулі.

9. Більше нагрівають земну поверхню промені...

а) прямовисні;

б) косі.

10. День зміняє ніч, тому що ...

а) Земля обертається навколо Сонця;

б) Земля обертається навколо своєї осі;

в) тому що Сонце рухається навколо Землі.

11. Земна орбіта - це шлях, яким...

а) Земля рухається навколо Сонця;

б) Земля рухається навколо своєї осі;

в) Сонце рухається навколо Землі.

12. Рік - це час, за який ...

а) Земля робить повний оберт навколо своєї осі;

б) Сонце робить повний оберт навколо Землі;

в) Земля робить повний оберт навколо Сонця.

13. Сонячна система знаходиться в Галактиці ...

а) Велика Хмара Магеллана;

б) Туманність Андромеди;

в) Мала Хмара Магеллана;

г) Чумацький Шлях.

14. Місяць — це ...

а) планета,

б) супутник,

в) зоря.

15. Перший космонавту світі - це ...

а) Валентина Терешкова,

б) Юрій Гагарін,

в) Валерій Биковський.

16. Планета Земля рухається навколо Сонця по ...

а) першій орбіті ,

б) дев’ятій орбіті,

в) третій орбіті.

17. Замість пір року розрізняють сухий і дощовий періоди у...

а) у помірному;

б) у жаркому;

в) у холодному.

18. Земля робить повний оберт навколо своєї осі за ...

а) добу,

б) рік,

в) місяць.

Варіант 2

Познач правильну відповідь

1. Сонце ...

а) обертається навколо своєї осі;

б) не обертається.

2. Сонячна система складається із...

а) Сонця і планет, що обертаються навколо нього;

б) Сонця, планет, що обертаються навколо нього, і природних супутників;

в) Сонця, планет, що обертаються навколо нього, природних супутників, астероїдів, незліченних метеоритів і комет.

3. Планети - це небесні тіла, які світяться ...

а) власним світлом;

б) світлом відбитим від Сонця.

4. У кожній планети є ...

а) одна кількість супутників;

б) різна кількість супутників.

5. Наша Земля знаходиться на...

а) другому місці від Сонця;

б) третьому місці від Сонця.

6. Кількість сонячного тепла на поверхні Землі від екватора до полюсів...

а) поступово збільшується;

б) поступово зменшується;

в) однакова на всіх поясах.

7. Полярний день і полярна ніч буває у поясі...

а) у помірному;

б) у жаркому;

в) у холодному.

8. Сонячні промені майже весь час падають на лінію екватора...

а) прямовисно;

б) косо.

9. Рух Землі навколо Сонця спричинює...

а) зміну пір року;

б) зміну дня і ночі.

10. Проміжок часу, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця, називається...

а) місяцем;

б) добою;

в) роком.

11. Вісь Землі - це ...

а) уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів;

б) уявна лінія, де Земля ніби з’єднується з небом;

в) уявна лінія, що проходить через центр Землі та Північний і Південний полюси.

12. Зміна пір року залежить від того, що ...

а) вісь Землі не вертикальна, а похила;

б) Земля рухається навколо Сонця;

в) Земля рухається навколо своєї осі.

13. Галактика — це ...

а) Сонце і планети, що обертаються навколо нього;

б) декілька зірок;

в) гігантське скупчення зірок.

14. Скупчення зірок, що тягнеться світлою смугою з півдня на північ,— це...

а) Зоряний шлях;

б) Чумацький шлях.

15. Найближча до Землі зоря - це...

а) Меркурій,

б) Марс,

в) Сонце.

16. Першим космонавтом незалежної України був ...

а) Олексій Леонов,

б) Леонід Каденюк,

в) Юрій Гагарін.

17. Частини, що умовно поділяють земну поверхню між екватором полюсами називають ...

а) холодними поясами,

б) тепловими поясами,

в) часовими поясами.

18. Земля має супутників...

а) три,

б) один,

в) дванадцять.

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце, (потягування)

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати, (присідання)

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачите, як звеселили.

Стало сонце танцювати, (танцювальні рухи)

Нас до танцю закликати:

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі.

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Бесіда

- Яке значення для життя на Землі має Сонце? (Воно джерело енергії для всіх процесів, що відбуваються на Землі; за півроку поставляє на Землю енергію, що дорівнює тій, яка знаходиться в усіх запасах мінерального палива на нашій планеті; для рослин сонячне світло є джерелом енергії, необхідної для росту).

- Як ми повинні ставитися до нашої планети Земля?

Вправа «Незакінчене речення»

Виберіть із запропонованих і продовжте такі речення:

«Я задоволений (-а)...» (« Я не задоволений (-а)...»), «Я зміг (-ла)...» ( «Я не зміг (-ла)...»), «Я не зрозумів (-ла)...» («Я не зрозумів (-ла)...»), «Я засвоїв (-ла)...» («Я ще не засвоїв (-ла)...»), «Мені треба попрацювати над...», «Мені хотілося б...» , «Мені було важко...».

- Сонечко вам вдячно за вашу роботу і дарує кожному частинку свого тепла.(Роздаються зображення сонечка).






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити